|
| کد مطلب: ۷۶۰۴۱
لینک کوتاه کپی شد

با ورود امیکرون به ایران چه کسانی قرنطینه می‌شوند؟

با ورود امیکرون به ایران چه کسانی قرنطینه می‌شوند؟

امیکرون بالاخره وارد ایران و باعث تغییر موضع ستاد ملی مدیریت کرونا شد. دبیر کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا درباره تمهیدات لازم برای جلوگیری از شیوع سویه جدید امیکرون توضیحاتی ارائه کرد.

حسین قاسمی، دبیر کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا درباره تمهیدات صورت گرفته برای جلوگیری از شیوع سویه امیکرون گفت: در جلسه روز گذشته ستاد ملی مقابله با کرونا رییس جمهور دستور دادند که بحث کنترل در مرزها مجددا بررسی شود.

او با اشاره به جلسه فوق العاده کمیته امنیتی و انتظامی با حضور دستگاه‌های مسئول ادامه داد: در این جلسه از وزارتخانه‌های راه، بهداشت، میراث و وزارت خارجه و همچنین نیروی انتظامی نیز حضور داشتند و مقرر شد چندین اقدام در مبادی مرزهای زمینی و هوایی انجام شود.

دبیر کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا تصریح کرد: ورود مسافران به صورت مستقیم و غیرمستقیم از ۸ کشوری که منشاء بیماری امیکرون هستند، ممنوع شد.همچنین با توجه به اینکه سویه امیکرون در کشورهای انگلیس، فرانسه، دانمارک و نروژ گردش زیادی داشته است، مقرر شد ورود مسافران غیرایرانی ممنوع شود و مسافران ایرانی که از این کشورها به کشور ما می‌آیند حتما کارت واکسن و تست پی سی آر ۴۸ تا ۷۲ ساعته همراه داشته باشند.

قاسمی خاطرنشان کرد: همچنین در مبادی ورودی مجددا از این افراد تست گرفته می‌شود و اگر علائمی داشتند به مراکز قرنطینه هدایت شوند.

او با بیان اینکه درباره شرایط کلی تردد نیز برای ورود مسافران از سایر کشورها به ایران این شروط باید رعایت شود، گفت: یعنی کارت واکسن و پی سی آر منفی به همراه داشته باشند و چنانچه دارای علائمی باشند در مرز از آنها تست پی سی آر اخذ خواهد شد. اگر از مرزهای هوایی وارد شوند باید به قرنطینه مراجعه کنند. در مرزهای زمینی نیز هم می توانیم اجازه ورود ندهیم و هم اینکه با هزینه این افراد آنها را به مراکز قرنطینه که پیش بینی شده است، هدایت کنیم.

دبیر کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه یک مورد مبتلا به امیکرون شناسایی شده است آیا تغییری در محدودیت‌ها ایجاد می‌شود، گفت: در حال حاضر طرح مدیریت هوشمند در بستر سامانه امید در حال اجرا است.

قاسمی ادامه داد: در این طرح یک بند مقرر شده است مبنی بر اینکه اگر شرایط کشور به گونه‌ای شود که نیازمند تدابیری خارج از این طرح مدیریت هوشمند باشد این موضوع به کمیته امنیتی انتظامی ارجاع شود و موضوع بررسی شده و پیشنهادات به ستاد ملی ارسال شود.

او تاکید کرد: ضمن اینکه باید به نکات بهداشتی و مراقبت‌ها توجه کنیم و بر رعایت این نکات و تزریق واکسن تاکید کنیم باید بدانیم که این بیماری همه گیر و پاندمی است و اگر در هر جایی از دنیا سویه‌های این ویروس شایع شود قطعا به عنوان سویه غالب به همه کشورها منتقل می‌شود. بنابراین باید نکات بهداشتی رعایت شود. راهکار مقابله با هر سویه جدید رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی، واکسیناسیون، استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و عدم حضور غیرضروری در تجمعات است. / ایلنا

ارسال نظر

پربازدیدترین