|
| کد مطلب: ۷۳۵۱۷
لینک کوتاه کپی شد

فعالیت ۶ هزار بازرس در طرح محدودیت هوشمند کرونا

فعالیت ۶ هزار بازرس در طرح محدودیت هوشمند کرونا

معاون فنی سلامت و محیط کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۶ هزار بازرس بهداشتی با همکاری نیروهای بسیج، هلال احمر و بازرسان اتاق اصناف از ۲۱ آذر بر اساس طرح محدودیت هوشمند کرونایی بر واکسینه شدن و رعایت شیوه نامه های بهداشتی کارکنان دولت، رستوران ها، کسبه و غیره نظارت دارند.

محسن فرهادی افزود: طرح محدودیت هوشمند کرونایی که قرار بود از ۱۵ آذرماه در کشور اجرایی شود به دلیل فراهم نبودن سامانه های مرتبط از ۲۱ آذر ماه اعمال می شود و در فاز اول نظارت برواکسینه شدن کارکنان دولت و موسسات خصوصی است که باید ۲ دز واکسن را دریافت کرده باشند در غیر اینصورت اجازه کار نخواهند داشت.

او بیان کرد: اساس کار طرح محدودیت‌های هوشمند، سامانه‌های موجود است، کارت دیجیتال واکسن و «کیوآر کد» روی آن، کافی است. همه افراد باید به سامانه سلامت وزارت بهداشت مراجعه و کارت دیجیتال فارسی خود را دریافت کنند. دستورالعمل طرح محدودیت هوشمند کرونایی تدوین شده و توسط کمیته های امنیتی، اجتماعی و انتظامی وزارت کشور ابلاغ شده است و در پنج فاز اجرایی می شود که فاز اول کارکنان دولت و موسسات خصوصی هستند.

این مقام مسوول در وزارت بهداشت تصریح کرد: نظارت بر واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه های بهداشتی حمل و نقل درون شهری، برون شهری، مراکز آموزشی و تحقیقاتی، اصناف و مشاغل آزاد مانند نانوایی ها و غیره جزو فازهای بعدی طرح محدودیت هوشمند کرونایی هستند. ملاک این طرح دریافت ۲ دز واکسن و استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی است.

به گفته فرهادی، در مکان هایی مانند تالارهای پذیرایی، سینماها و رستوران ها باید علاوه بر دریافت ۲ دز واکسن توسط کارکنان و پرسنل و استفاده از ماسک، تهویه مناسب نیز داشته باشند.

او افزود: در مورد اصناف و کسبه ها نیز، صاحبان مغازه ها باید در برابر کرونا واکسینه شده باشند در غیر اینصورت توسط بازرسان به آنها تذکر و اخطار داده می شود و در نهایت واحد صنفی آنها پلمب خواهد شد.

معاون فنی سلامت و محیط کار وزارت بهداشت تاکید کرد: همچنین بر اساس طرح محدودیت هوشمند کرونایی، تردد بین استانی برای کسانی که واکسن کرونا نزده‌اند، ممنوع است و و کسانی که واکسن زده‌اند، باید در سامانه ثبت‌نام کنند، مسافر در سامانه‌های وزارت کشور کد کارت واکسن را وارد می‌کند، سامانه‌های وزارتخانه‌های ارتباطات، کشور و بهداشت به یکدیگر متصل شده است و بنابراین صاحبان خودرو که هر دو دوز واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند می‌توانند بدون جریمه شدن مسافرت بروند.

فرهادی گفت: همچنین فروش بلیط در خطوط هوایی و حمل و نقل شهری و ریلی به واکسن نزده ها نیز ممنوع است و با متخلفان برخورد خواهد شد.

ارسال نظر

پربازدیدترین