|
| کد مطلب: ۷۳۴۵۸
لینک کوتاه کپی شد

برخورد پلیس راهور با افرادی که به آمبولانس راه نمی‌دهند از طریق دوربین‌ها

برخورد پلیس راهور با افرادی که به آمبولانس راه نمی‌دهند از طریق دوربین‌ها

آمبولانس ها به دوربین‌ها مجهر می شود تا پلیس راهور با افرادی که به آمبولانس راه نمی دهند، برخورد کند.

به گزارش آیند، سرپرست مرکز اورژانس تهران از برنامه‌اش برای نصب دوربین در جلو و عقب آمبولانس ها خبر داد و گفت: می‌خواهیم با پلیس راهور هماهنگ باشیم تا با خودروهایی که از عقب به دنبال اورژانس راه می افتند و با خودروهایی که می توانند اما از جلو به آمبولانس راه نمی‌دهند، برخورد شود. دکتر یحیی صالح طبری درباره فوریت کار اورژانس اظهار کرد: زمانی که با اورژانس ۱۱۵ تماس می گیریم و یا زمانی که در خیابان با آمبولانس های اورژانس مواجه می شویم، باید خود را در جایگاه افرادی که داخل آمبولانس حضور دارند قرار دهیم؛ در غیر این صورت نمی توانیم تصوری از اضطراب و استرسی که این افراد دارند داشته باشیم.

او با بیان اینکه افراد در پی ایجاد یک فوریت با اورژانس تماس می گیرند یا از آمبولانس استفاده می کنند، گفت: فوریتی که در پی آن از اورژانس امداد گرفته می شود با جان افراد سر و کار دارد. در این موارد همراهان مصدوم یا بیمار در شرایط بسیار پراسترسی به سر می‌برند و ثانیه‌ها برایشان کند می‌شود.

سرپرست مرکز اورژانس تهران با ابراز تأسف از اینکه تماس‌های مزاحم برای اورژانس ۱۱۵ عامدانه انجام می شود، افزود: این باعث می‌شود افرادی پشت خط تلفن‌های اورژانس منتظر بمانند. همچنین افرادی هستند که در ترافیک تهران راه را برای آمبولانس باز نمی کنند در حالی که نسبت به این موضوع آگاهی دارند که فرد مددجویی داخل آمبولانس حضور دارد و ثانیه ها برای زنده ماندنش حیاتی است.

صالح طبری با تاکید بر اینکه باید فکر کنیم که عزیز ما در آمبولانس است و راه را برای تردد اورژانس باز کنیم، اظهار کرد: زمانی که عزیز ما در آمبولانس است و به سمت بیمارستان حرکت می کنیم، آن زمان است که می‌فهمیم افراد زیادی هستند که به آژیر آمبولانس توجه نمی کنند. مردم باید بدانند که آمبولانس‌های اورژانس در پی یک فوریت آژیر می‌زنند و از سوی دیگر آمبولانس‌ها نیز باید بدانند که نا به جا از صدای آژیر استفاده نکنند و در این خصوص هم به تکنسین‌ها تذکر داده‌ایم که نا به جا از آژیر استفاده نکنند.

سرپرست اورژانس تهران با اشاره به برنامه‌ای که قصد دارد آن را برای آمبولانس‌های اورژانس اجرایی کند، گفت: برنامه دارم که جلو و عقب آمبولانس های اورژانس دوربین نصب شود و طبق برنامه تا سال ۱۴۰۱ این برنامه محقق شود. همچنین می‌خواهیم با پلیس راهور هماهنگ باشیم تا با خودروهایی که از عقب به دنبال اورژانس راه می افتند و با خودروهایی که می‌توانند اما از جلو به اورژانس راه نمی‌دهند برخورد شود. در این جا ما با جان مردم سر و کار داریم.

او اظهار کرد: در کد ۲۴۷ یا همان بیست و چهار ساعت روز در طول هفته، بیمار قلبی را مستقیما به کَتلَب تحویل می دهیم. اگر اعزام بیمار به بیمارستان یک دقیقه دیرتر باشد،‌ به اندازه یک دقیقه سلول های قلب بیمار بیشتر می میرند و عضله قلبش خراب می شود؛‌ یا در کد ۷۲۴ که مربوط به سکته های مغزی است، در هر دقیقه ۳ میلیون سلول مغزی می میرند و حداکثر یک ساعت و نیم وقت داریم تا اقدامات لازم را انجام دهیم و فرد به زندگی عادی بازگردد. اگر در این شرایط فردی به آمبولانس راه ندهد و به واسطه این اقدام فردی که دچار سکته های قلبی یا مغزی شده به وقت طلایی خود نرسد آیا مستحق تنبیه نیست؟‌ اگر همان فرد در جایگاه خانواده بیمار بود چه می‌کرد؟

او با تاکید بر اینکه آمبولانس‌ها نیز باید حتما زمان لازم از آژیر استفاده کنند، گفت:‌ آمبولانس‌ها نیز نباید باعث شوند که حساسیت مردم نسبت به صدای آژیر آمبولانس کم شود. باید حتما زمانی که به موقع هست از آژیر استفاده شود. / ایسنا

ارسال نظر

پربازدیدترین