|
| کد مطلب: ۷۳۳۸۶
لینک کوتاه کپی شد

واکسیناسیون بجنوردی‌ها از ۹۹.۶ درصد گذشت

واکسیناسیون بجنوردی‌ها از ۹۹.۶ درصد گذشت

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بجنورد از واکسیناسیون بیش از ۹۹.۶ درصد بجنوردی‌ها در مقابل کرونا خبر داد.

دکتر ابراهیم بازخانه ای در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: ۹۹.۶۳ درصد جمعیت شهری بالای ۱۲ سال بجنورد واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

وی افزود: از زمان شروع واکسیناسیون تا پایان هفته گذشته، ۸۵.۱۸ درصد جمعیت شهری واکسینه شده بجنورد، دز دوم واکسن را نیز تزریق کرده‌اند.

وی با بیان این که ۹۱.۳۱ درصد از کل جمعیت استان تاکنون نوبت اول و ۸۵.۰۴ درصد این جمعیت نوبت دوم واکسن را تزریق کرده‌اند، اضافه کرد: همچنین ۷۳.۲۴ درصد از جمعیت روستایی شهرستان بجنورد دز نخست و ۸۴.۶۲ درصد از این جمعیت نیز دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بجنورد با تاکید بر اهمیت مشارکت عمومی در واکسیناسیون کرونا، ادامه داد: ایمنی گروهی زمانی ایجاد می‌شود که گستره توزیع واکسیناسیون افزایش یابد.

وی از شهروندان واکسینه نشده درخواست کرد در سریع‌ترین زمان برای واکسیناسیون و کمک به مهار بیماری کرونا اقدام کنند.

دکتر بازخانه ای با تاکید بر این که واکسن نزده‌ها، بیشترین قربانیان ویروس کرونا هستند، اضافه کرد: بیشترین آمار مرگ و میر، ابتلا و وخامت حال عمومی بیماران مبتلا به سویه اُمیکرون در آفریقای جنوبی به عنوان کانون اصلی شیوع این سویه جدید کووید ۱۹ متعلق به واکسن نزده‌هاست.

وی بیان کرد: سویه جدید کرونا به نام «اُمیکرون» نگرانی‌های زیادی را ایجاد کرده و سرایت‌پذیری آن چهار تا پنج برابر بیشتر از سویه دلتا است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان مرکز خراسان شمالی گفت: جهش صورت گرفته در سویه جدید، روی پروتئین اسپایک اتفاق افتاده که احتمال کاهش اثربخشی داروهای ضدویروسی و واکسن‌ها در پیشگیری از کرونا را در پی دارد.

وی با اشاره به این که شواهد اولیه نشان می‌دهد اُمیکرون به واکسن نیز حساس بوده و امکان اثربخشی واکسن وجود دارد، افزود: گزارش‌هایی از آفریقای جنوبی آمده که اعلام شده اغلب افراد بستری شده، از میان کسانی بوده‌اند که واکسن کرونا تزریق نکرده‌اند، اما برای این که بتوانیم با قاطعیت بیشتری درباره اثربخشی واکسن کرونا بر سویه اُمیکرون ویروس کرونا صحبت کنیم باید تا زمان ارائه نتایج مطالعات انجام شده در جهان منتظر بمانیم.

ارسال نظر

پربازدیدترین