|
| کد مطلب: ۷۲۷۵۸
لینک کوتاه کپی شد

خانواده های محروم ساکن کوره‌های آجر پزی صاحب‌خانه می‌شوند

خانواده های محروم ساکن کوره‌های آجر پزی صاحب‌خانه می‌شوند

شهردار منطقه ۱۹ از خانه دار شدن ساکنان محروم کوره های آجرپزی در این منطقه خبر داد.

به گزارش آیند، مهدی هدایت، شهردار منطقه ۱۹ درباره مشکلات و تهدیدات این منطقه و وضعیت کوره های آجرپزی گفت: در سال های گذشته سیاست هایی که برای کوره‌های آجرپزی اتخاذ شد اما نتیجه‌ای نداشت و در نهایت کوره ها تبدیل به فضاهای بی دفاع و ناامن شهری شدند.

هدایت با بیان اینکه تهدیدهای منطقه را می‌توانیم تبدیل به فرصت کنیم، افزود: کوره‌های آجرپزی دارای عرصه‌هایی است که می‌توان روی آن بارگذاری موثر هم در بخش مسکونی و هم در بخش خدمات در منطقه ۱۹ انجام داد.

او با اشاره به بحث عدالت فضایی تهران ادامه داد: برنامه ما در گام نخست ایجاد جذابیت سرمایه‌گذاری برای بخش خصوصی است، در واقع باید پهنه این محدوده را تغییر و سیاست تشویقی اتخاذ کنیم تا مالکان کوره‌ها در سرمایه‌گذاری مشارکت کنند.

هدایت با بیان اینکه پیشنهادات ما درباره تغییر پهنه آماده شده است، گفت: پیشنهادات به زودی به معاونت شهرسازی ارائه و تا چند ماه آینده عملیات اجرایی روی این کوره‌ها آغاز می شود، همچنین با مالکان کوره‌ها نیز در حال مذاکره هستیم تا آنها را نیز مشارکت کنند.

او با بیان اینکه ساکنان این کوره‌ها زیاد نیستند، اظهار داشت: اسکان این افراد بخشی از برنامه شهرداری است تا در کنار حل معضلات این کوره‌ها، ساکنان این محدوده نیز صاحب خانه شوند.

هدایت با بیان اینکه شهروندان این منطقه از وجود یک بیمارستان دولتی بی بهره اند گفت: موافقت واگذاری زمینی را برای احداث بیمارستان دولتی در منطقه با دستور علیرضا زاکانی شهردار تهران گرفتیم.

شهردار منطقه ۱۹ درباره آخرین وضعیت مجموعه ورزشی شهید باکری نیز گفت: قرار است که هفته پیش رو مدیرعامل جدید سازمان ورزش از این مجموعه بازدید و درباره واگذاری آن به بخش خصوصی، یا مرمت آن توسط خود سازمان ورزش و یا واگذاری به شهرداری منطقه ارزیابی داشته باشد تا ما آن را بهسازی و در اختیار مردم قرار دهیم.

شهردار منطقه ۱۹ درباره بازار خلازیر گفت: اقتصادی که در این بازار و فضا شکل گرفته سالم است و باید پهنه این محدوده را در بخش هایی که ساخت و ساز انجام شده تغییر دهیم و این محدوده را ساماندهی کنیم تا اشتغالی که در آن صورت گرفته را ضابطه مند کنیم.

او با بیان اینکه حدود چهار تا پنج هزار صنف در خلازیر شکل گرفته افزود: بخشی از آسیب های اجتماعی در این محدوده به دلیل پهنه آن و نبود امکانات و خدمات است و اگر موانع قانونی اخد پروانه را برای این افراد حل کنیم می توان این خدمات را ارائه و این محدوده را به یک مرکز اقتصادی تبدیل کرد.

شهردار منطقه ۱۹ با بیان اینکه سه سناریو برای خلازیر تهیه کردیم، اظهار داشت: پیشنهاد دادیم پارکی که در بخشی از این محدوده شروع به ساخت شده را ادامه دهیم و بخشی که در آن ساخت و ساز شده و فعالیت های اقتصادی در آن شکل گرفته را ساماندهی کنیم چرا که این بخش قابلیت جمع کردن و از بین بردن ندارد.

هدایت خاطرنشان کرد: باید برای بخش ضایعات برنامه ای تعریف و برای بخش فروش نیز برنامه ای جداگانه در نظر بگیریم و تلاش ما این است که ظرف ۲ ماه برنامه های پیشنهادی مصوب شود.

به گفته وی، بافت مسکونی چسبیده به محدوده خلازیر نداریم و مالکان این محدوده نیز توان اقتصادی و آمادگی دارند تا با اخد پروانه معابر آن را اصلاح و زمینه ساماندهی آن را فراهم کنند. / بهشت آنلاین

ارسال نظر

پربازدیدترین