|
| کد مطلب: ۶۹۲۰۰
لینک کوتاه کپی شد

روزانه 1360 مزاحم تلفنی به اورژانس تهران زنگ می‌زند

روزانه 1360 مزاحم تلفنی به اورژانس تهران زنگ می‌زند

سرپرست مرکز اورژانس تهران گفت: تقریبا روزی 8هزار تماس با اورژانس تهران گرفته می‌شود که بین 5 آن مزاحم تلفنی است و گاهی تا 17 درصد تماس‌ها مزاحم تلفنی هستند.

به گزارش آیند، دکتر یحیی صالح طبری، درباره کمبود لجستیک فرسودگی خودروها در اورژانس تهران تاکید کرد: بعضی خودروهای اورژانس عمری بیش از ۱۰ سال دارند و ما به صورت مداوم در حال احیای آن ها هستیم تا از خدمت به مردم غافل نشویم.

او افزود: اما ناوگان اورژانس فرسوده است و نیاز به نوسازی دارد و این امر محقق نمی شود مگر اینکه به اورژانس تهران آمبولانس تزریق کنیم.

طبری با بیان اینکه یک آمبولانس با عمر بالای ۱۰ سال هر چقدر هم تعمیر شود نمی تواند مثل یک آمبولانس جدید خدمات ارائه کند، گفت: تقریبا نیمی از آمبولانس های اورژانس تهران بیش از ۱۰ سال عمر دارند. البته در چند سال اخیر به میزان خوبی به ناوگان اورژانس، آمبولانس وارد شده است؛ اما گاهی در طول روز یک آمبولانس اورژانس تا ۷۰۰ کیلومتر مسیر را طی می کند. خودرویی که به‌ ماموریت می رود و مداوم در رفت و آمد است زود فرسوده می شود. بنابراین باید به شرایط آن رسیدگی شود.

سرپرست اورژانس پایتخت در ادامه در خصوص آمار مزاحمت های تلفنی برای اورژانس نیز تاکید کرد: درباره مزاحمت‌ها تقریبا هر چقدر تعداد تماس‌های اورژانس بیشتر می شود آمار مزاحمت نیز افزایش پیدا می کند.

او گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر نزدیک به ۸۰۰۰ تماس تلفنی روزانه داریم تقریبا ۵ درصد آن مزاحمت است. این‌ آمار گاهی تا ۱۷ درصد هم افزایش پیدا می کند.

صالح طبری با بیان اینکه باید از هر وسیله ای به درستی استفاده کنیم اظهار کرد: باید بدانیم زمانی که از ۱۱۵ به عنوان شوخی یا مزاحمت‌استفاده می کنیم ممکن است اتفاق ناگواری برای فردی رخ دهد. کسی هم نمی تواند ادعا کند زمانی که با اورژانس تماس می گرفته متوجه نبوده که با اورژانس تماس گرفته است چراکه در ابتدای تماس اعلام می شود شما با مرکز اورژانس تهران تماس گرفتید. بنابراین این مزاحمت‌ها نشان می دهد که تماس ها عمدی است. / ایسنا

ارسال نظر

پربازدیدترین