|
| کد مطلب: ۶۸۴۳۰
لینک کوتاه کپی شد

علیرضا زاکانی: راه‌اندازی اتاق مصرف در گرمخانه‌ها نیاز به اجازه شهردار ندارد

علیرضا زاکانی: راه‌اندازی اتاق مصرف در گرمخانه‌ها نیاز به اجازه شهردار ندارد

راه اندازی اتاق‌های مصرف در گرمخانه‌ها باعث می‌شود که معتادان کمتر در سطح جامعه حاضر شده و در گرمخانه‌ها بمانند.

پریسا هاشمی: از آنجا که خدمات‌دهی به کارتن‌خواب‌ها در گرمخانه‌ها به صورت شبانه روزی شده، وجود اتاق‌های مصرف می‌تواند چهره‌ شهر را از وجود معتادان متجاهر پاک کند. با وجود تجربه موفق راه‌اندازی اتاق مصرف در استان یزد، اما راه‌اندازی این اتاق در گرمخانه‌های تهران هنوز با مخالفان و موافقان جدی روبه‌رو است. از سوی دیگر ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز نظر مثبتی برای راه‌اندازی این اتاق ها ندارد.

موضوع باید در روال تخصصی پیش برود

در دو بازدید اخیر علیرضا زاکانی، شهردار تهران از دو منطقه 16 و 3 شهرداری تهران، معتادان و توجه به شرایط‌ آنها رنگ و بوی دیگری به خود گرفت. شهردار تهران یکی از صبحانه‌های طرح «قرار خدمت» را با معتادان خورد و جهت رسیدگی به شرایط بهداشتی و پزشکی به شهرسالم دستور داد تا در پارک‌ها به معتادان خدمات پزشکی ارائه کنند. علیرضا زاکانی اما در پاسخ به این سوال خبرنگار آیند؛ با توجه به همصحبتی با معتادان و اشراف به شرایط آنها قرار نیست در این دوره مدیریت شهری برای ساماندهی معتادان متجاهر در پایتخت اتاق‌های مصرف در گرمخانه‌ها راه‌اندازی شود؟ به گفتن «این موضوع تخصصی است و اجازه شهردار را نیاز ندارد. باید روال تخصصی خود را طی کند.» بسنده کرد.

اتاق مصرف در گرمخانه‌ها راه اندازی نمی‌شود

امین توکلی زاده، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری به سوال خبرنگار آیند پاسخ داده و تاکید کرد: این موضوع موافقان و مخالفان جدی دارد. موافقان راه‌اندازی اتاق مصرف در گرمخانه‌ها معتقدند ساخت اتاق مصرف فضای شهری را به سمت سالم‌سازی و پاکسازی سوق می‌دهد. در مقابل آن مخالفان، راه‌اندازی اتاق مصرف را برخلاف حرکت در راستای بهبود معتادان می‌دانند. البته برخی کارشناسان ساخت اتاق مصرف را خلاف فلسفه‌ گرم‌خانه‌ها نیز می‌دانند.

او افزود: شخصا ایجاد اتاق مصرف را مخالف فلسفه‌ بهبود معتادان می‌دانم.

امین توکلی زاده گفت: تشخیص تخصصی و عملکرد پزشکان در این حوزه مورد قبول ما و سازمان بهزیستی قرار دارد و ما نیز تابع آن هستیم.

ارسال نظر

پربازدیدترین