|
| کد مطلب: ۶۷۸۱۹
لینک کوتاه کپی شد

فرق واقعیت و خیال برای کودکان فضای مجازی از بین می‌رود

فرق واقعیت و خیال برای کودکان فضای مجازی از بین می‌رود

دسترسی کودکان به فضای مجازی باعث شده که قربانی این دنیای بی در و پیکر شده و فرق واقعیت و خیال را از دست بدهند.

به گزارش آیند استفاده بیش از حد کودکان از تلفن همراه و گشت و گذار بی هدف در فضای مجازی می تواند مخاطرات جبران ناپذیری به همراه داشته باشد، به نحوی که کودکی که زیاد در فضای مجازی وقت می‌گذراند، ممکن است به‌مرور زمان مرز بین خیال و واقعیت را گم کند.
کودکانی که دسترسی به اینترنت برایشان آسان و بی‌دردسر است و زمان زیادی را در آن سپری می‌کنند به‌مرور زمان توانایی تمایز قائل‌شدن میان خیال و واقعیت را از دست می‌دهند. در فضای مجازی هرکس هرچه بخواهد منتشر می‌کند و این مطالب ممکن است بدون محدودیت در دیدرس کودک قرار بگیرد. این است که مرز بین خیال و واقعیت کمرنگ و کمرنگ‌تر می‌شود. تماشای تصاویر، ویدئو‌ها و به‌طور کلی محتوای خشونت‌آمیز یا حاوی صحنه‌های جنسی پیامد‌های بد و ناخوشایندی برای کودکان خواهد داشت: افزایش رفتار‌های پرخاشگرانه، بی‌اعتنایی نسبت به درد و رنج دیگران و ناتوانی در تمایز قائل‌شدن میان زندگی واقعی و محرک‌های مصنوعی از جمله این پیامد‌ها هستند. این‌ها از دیگر آسیب‌های فضای مجازی برای کودکان هستند که در شمار آسیب‌های اجتماعی دسته‌بندی می‌شوند.
کودکی که زیاد در فضای مجازی وقت می‌گذارند ممکن است به‌مرور زمان مرز بین خیال و واقعیت را گم کند، چنین کودکی از آسیب‌های اجتماعی فضای مجازی مصون نیست؛ آسیب‌هایی مثل تمایل به رفتار‌های پرخاشگرانه و بی‌اعتنایی نسبت به درد و رنج دیگران.

ارسال نظر

پربازدیدترین