|
| کد مطلب: ۶۷۴۲۰
لینک کوتاه کپی شد

دوبرابر شدن بستری‌های ناشی از اختلال خوردن در عصر کرونا

دوبرابر شدن بستری‌های ناشی از اختلال خوردن در عصر کرونا

افرادی که در زمان کرونا به دلیل «اختلال خوردن» Eating Disorders بسترش شدند، دو برابر شده است.

به گزارش آیند و به نقل از ABC News ، نتایج تحقیقات دانشگاه پنسیلوانیا درباره مردم آمریکا نشان می‌دهد افرادی که تا ماه می 2020 به دلیل اختلال خوردن بستری شدند، دوبرابر شده است.

بر اساس این مطالعه که در JAMA Network Open منتشر شده، بی اشتهایی عصبی، پرخوری عصبی و اختلالات غذایی نامشخص در این بین بیشتر از سایر موارد مشاهده شده است.

یکی دیگر از دلایل خرید از خواربارفروشی به عنوان تجربه تخریب کننده در عصر کرونا است که زیاد شده و با بسته شدن کالج و مدارس، علائم مخفی اختلال خوردن توسط خانواده‌ها مشاهده می‌شود.

همچنین تاخیر در مراقبت‌های سرپایی منجر به موارد بستری شده است.

داده‌های به دست آمده حکایت از آن دارد همه گیری منجر به بحران سلامت روان در آمریکا شده که اختلالات خوردن بخش عمده‌ای از آن شده است.

در طول همه گیری انجمن ملی اختلال خوردن NEDA اعلام کرد در مقایسه با دوره زمانی 2019، بیش از 70 درصد تعداد تماس‌ها و چت آنلاین افزایش پیدا کرد.

کلر میسکو مدیر NEDA تاکید کرد عامل استرس‌زایی به بیماری همه گیری افزوده شده و باعث ازدیاد اختلال خوردن هم شده است.

طبق آمار بیش از 30 میلیون آمریکایی درگیر مشکل اختلال در خوردن هستند.

{ اختلال خوردن eating disorder، نوعی اختلال در نحوهٔ غذا خوردن است که از حالت طبیعی خارج شده‌است. مثلاً اگر فرد از خوردن غذای کافی امتناع می‌کند، یا بیش از اندازه غذا می‌خورد، یا پس از مصرف غذا اقدام به مصرف مسهل می‌کند، یا عمداً استفراغ می‌کند و یا ترکیبی از اختلالات فوق را داشته باشد، به اختلال خوردن مبتلا شده‌است. اختلال خوردن، شامل افکار و رفتارهای کنترل نشده‌ای است که الگوهای بیمارگونهٔ غذا خوردن را القاء می‌کنند. زنان و مردانی که به این اختلال دچارند، تصور غیر واقعی و تحریف شده‌ای از بدن خود دارند. مثلاً این افراد همیشه فکر می‌کنند که بیش از حد چاق هستند. به‌طور معمول یک تصور اشتباه وجود دارد که اختلالات خوردن را نوعی انتخاب در شیوهٔ زندگی می دانند و تصور بر این است که آدم‌های چاق و پرخور دارای اختلال خوردن هستند در حالی که اختلال خوردن هیچ ربطی به چاقی و لاغری ندارد. اختلالات خوردن در واقع بیماری‌های جدی و اغلب مرگباری هستند که با افکار و احساسات افراد مرتبط است. علائمی حاکی از این اختلال وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به اجتناب از غذا خوردن و پرخوری شدید اشاره کرد. افراد مبتلا به این اختلال از روش های خاصی برای دفع کردن غذا استفاده می کنند که همین عوامل نیز می‌تواند آسیب‌رسان باشد و علاوه بر اینکه زندگی فرد را مختل می‌کند، در نهایت می‌تواند به مرگ فرد منجر شود.}

ارسال نظر

پربازدیدترین