|
| کد مطلب: ۹۰۶۶۱
لینک کوتاه کپی شد

رئیسی: به هیچ وجه اصلاح را عقب‌نشینی تلقی نکنید

رئیسی گفت: اعضای محترم شوراها به هیچ وجه انجام امور اصلاحی را عقب‌نشینی تلقی نکنند. مهم آن است که کار و امور مردم چرخشی داشته باشد که مورد رضایت مردم قرار گیرد و بتواند کار را پیش ببرد و کارآمد باشد؛ این مهم است.

رئیسی: به هیچ وجه اصلاح را عقب‌نشینی تلقی نکنید

سید ابراهیم رئیسی در یازدهمین اجلاس شورای‌ عالی استان‌ها با بیان اینکه شوراهای اسلامی شهر و روستا جایگاه ویژه‌ای در قانون اساسی دارند، گفت: قانون اساسی، بنا بر تقویت جمهوریت نظام و اصل توجه به اراده، خواست و مشارکت مردم در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها، یکی از ارکان مهم تصمیم‌گیری را شوراهای اسلامی شهر و روستا معرفی کرده است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه شوراهای اسلامی شهر و روستا از ارکان قانون اساسی هستند و تعبیر رکن در قانون اساسی معنای مهمی دارد، افزود: همچنین نقش شوراها در اجرای عدالت اجتماعی و اقتصادی در همه سطوح و مبارزه با فقر، فساد و تبعیض از شئون شوراهاست و ساز و کار شوراها باید به نحوی باشد که بتواند از هر گونه تبعیض و فسادی پیشگیری کند.

به هیچ وجه اصلاح و جابجایی افراد برای ارتقای کارآمدی را عقب‌نشینی تلقی نکنید

رئیسی در ادامه سخنانش با تاکید بر ضرورت پیگیری جدی امور اصلاحی چه در ساختارها و چه در رفتارهای شخصی اظهار داشت: اعضای محترم شوراها به هیچ وجه انجام امور اصلاحی را عقب‌نشینی تلقی نکنند. مهم آن است که کار و امور مردم چرخشی داشته باشد که مورد رضایت مردم قرار گیرد و بتواند کار را پیش ببرد و کارآمد باشد؛ این مهم است.

رئیس جمهور اضافه کرد: در این زمینه و در زمینه جابجایی مدیران و کارکنان، آبروی افراد بسیار مهم است، اما آبروی نظام، آبروی یک مجموعه اداری کارآمد خیلی ارجحیت دارد. باید آبرو و حرمت افراد حفظ شود، اما حرمت و جایگاه سازمانی که می‌خواهد به مردم خدمت کند، بالاتر از اینها است.

در زمینه موضوع آلایندگی، مالیات و عوارض صنایع اظهار داشت: موضوع مسئولیت‌های اجتماعی صنایع در قبال منطقه‌ای که در آن واقع شدند، موضوعی قانونی است که باید به دقت و با جدیت دنبال شود. همچنین صنایع باید به شکلی برنامه‌ریزی و عمل کنند که مانع از ایجاد هر گونه آلودگی در محیط شوند، چرا که بر اساس قانون اساسی هر اقدام صنعتی و توسعه‌ای فرع بر حفظ محیط زیست است، حال اگر کارخانه‌ای آلایندگی ایجاد می‌کند، حتما باید اقداماتی داشته باشد که این آلایندگی موجب آزار و زیان مردم نشود.

دشمن تلاش می‌کند اراده خود را به ما تحمیل کند اما نتوانست این ملت را متوقف کند

افزود: دشمن در این راستا در عمل بسیار چوب لای چرخ گذاشت و در هر حوزه‌ای که متخصصین ما وارد شدند آنها را در محدودیت و تحریم قرار داده است. دشمن حتی از تامین داروی مورد نیاز بیماران ما هم ممانعت کرده است. ما چنین دشمنی داریم که در چهل و سه ساله سپری شده از انقلاب همواره در صدد توطئه و فتنه علیه انقلاب و نظام بوده است.

رئیس جمهور اظهار داشت: دشمن اراده کرده قطار پیشرفت ایران اسلامی متوقف شود و ما هم اراده کردیم که این قطار پرشتاب حرکت کند؛ اینجا یک جنگ اراده‌هاست. دشمن همه تلاش خود را کرد تا اراده خود را محقق کند، اما دیدند برخلاف خواست و تلاش آنها صادرات نفت ایران به سطح قبل از تحریم‌ها رسید، تعاملات و مراودات تجاری ایران افزایش یافت و لذا رسما اعلام کردند که سیاست فشار حداکثری آنها شکست خورده است.

ارسال نظر

پربازدیدترین