|
| کد مطلب: ۸۸۵۲۴
لینک کوتاه کپی شد

مخبر: یارانه نان و دارو به هیچ‌وجه حذف نمی‌شود

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه ارز ترجیحی نان و دارو حذف نمی‌شود و دولت مصمم به توزیع عادلانه یارانه‌هاست، از مردم خواست مطلقا نگران ذخایر کالاهای اساسی نباشند.

مخبر: یارانه نان و دارو به هیچ‌وجه حذف نمی‌شود

ایرنا نوشت: محمد مخبر جمعه شب در برنامه تلویزیونی «صف اول» شبکه خبر با بیان اینکه برخی اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کردند که قیمت دلار به ۴۰ هزار تومان برسد، اما با اقدامات دولت و گشایش‌های مالی که صورت گرفت، شاخص‌های اقتصادی ثبات پیدا کرد.

مخبر افزود: در اوایل کار دولت سیزدهم نرخ تورم ۵۰ درصد رشد داشته اما این رقم در پایان سال گذشته به حدود ۳۵ درصد رسید.

وی در خصوص افزایش قیمت برخی اقلام در هفته اخیر منشأ گرانی برخی کالاها را الزامات قانونی بودجه و طرح موضوع حذف ارز ترجیحی کالاهای اساسی عنوان کرد.

مخبر افزود: از سویی دیگر گرانی انرژی و افزایش ارزش افزوده کالاها و نیمایی شدن عوارض گمرکی به‌طور طبیعی تورم و گرانی را به بازار تحمیل می‌کرد.

وی خاطرنشان کرد: افزایش قیمت کالاهای اساسی در دنیا نیز شرایط را به‌گونه‌ای کرده بود که حتی برخی کشورهای اروپایی برای اولین بار برخی کالاها را سهمیه‌بندی کردند.

معاون اول رئیس جمهور گفت: دولت در این شرایط بر اساس الزامات قانونی و برای جلوگیری از کمبود کالاهای اساسی و همچنین مقابله با قاچاق و صدور این کالاها، جهت‌دهی به ارز ترجیحی را در دستور کار قرار داد.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین