|
| کد مطلب: ۹۱۲۶۴
لینک کوتاه کپی شد

امریکا همچنان دنبال موجودات فرازمینی

واشنگتن‌پست گزارشی درباره ادامه فعالیت‌های یک دفتر دفاعی در آمریکا منتشر کرده که طی آن همچنان مدارک درباره وجود بیگانه‌ها را بررسی می‌کنند.

به نوشته شرق، طبق گفته این مقامات ارشد دفاعی، پنتاگون صدها گزارش از اشیای ناشناس در هوا، دریا، فضا و فراتر از آن را بررسی کرده و هنوز هیچ نشانه‌ای از حیات بیگانه در زمین کشف نشده است؛ اما جست‌وجوها در این زمینه افزایش پیدا می‌کند. در شرایطی این گزارش منتشر شده است که یک گروه حزبی قانون‌گذاران را تحت فشار قرار داده تا اطلاعات مربوط به این موارد به‌ طور عمومی افشا شوند. 

هرچند کارشناسان این دفتر معتقدند به‌زودی می‌توانند روایت‌هایی را تحلیل کنند که قدمت آنها به دهه‌ها قبل برمی‌گردد. «رونالد مولتری»، مقام ارشد اطلاعاتی پنتاگون، در جریان یک کنفرانس خبری که در آن برای اولین‌بار درباره این دفتر و کار آن صحبت شده است، به خبرنگاران درباره وجود بیگانگان فضایی گفت: «در‌حال‌حاضر... ما چیزی برای ارائه نداریم». به گفته این مقامات پنتاگون، افزایش ناگهانی پهپادها، ازجمله آنهایی که از سوی کشورهای خارجی و افراد آماتور اهل سرگرمی به هوا بلند می‌شوند، عامل بسیاری از این گزارش‌هاست.

 برخی از این چیزها تقریبا با هواپیما برخورد می‌کنند و به طور منظم گزارش این برخوردها ثبت می‌شود. البته دولت ایالات متحده از حسگرهای پیچیده در سراسر جهان برای جمع‌آوری داده‌های مورد نیاز خود استفاده می‌کند؛ اما این قرار نیست فعلا تجزیه و تحلیل این موارد را علنی کند. طبق نظر یکی دیگر از مقامات عالی‌رتبه پنتاگون «پدیده‌های ناشناس در همه حوزه‌ها، تهدیدات بالقوه‌ای برای امنیت شخصی و امنیت عملیاتی هستند که نیازمند توجه فوری ما هستند». البته مقامات دفاعی همچنین به‌ طور فزاینده‌ای نگران فعالیت‌های غیرعادی در زیر سطح اقیانوس، در فضا و روی زمین یا موارد ناشناسی مانند یوفوها (اشیای پرنده ناشناس)‌ هم هستند.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین