|
| کد مطلب: ۷۳۲۲۹
لینک کوتاه کپی شد

ویدئو/ روسای گوگل، توئیتر، مایکروسافت و آی‌بی‌ام همگی هندی هستند

ویدئو/ روسای گوگل، توئیتر، مایکروسافت و آی‌بی‌ام همگی هندی هستند

اینک در ایالات متحده روسای گوگل، توئیتر، مایکروسافت، آی بی ام و ادوبی همگی هندی هستند.

به گزارش آیند و به نقل از indiatimes ، با تکیه زدن پاراگ آگراوال بر صندلی ریاست توئیتر، کلکسیون مدیران هندی بر غول‌های فناوری آی تی در آمریکا کامل شد.

آگراوال و نیز سوندار پیچای روسای توئیتر و آلفابت هر دو فارغ التحصیل از موسسات فناوری هند موسوم به IIT {شامل 18 دانشگاه معتبر} هستند.

پاراگ 37 ساله جوانترین مدیر اجرایی در S&P 500 مانند سوندار 49 ساله، هند را به مقصد آمریکا باری تحصیلات تکمیلی ترک کرده و حالا به درجه اعلای موفقیت رسیده‌اند.

آرویند کریشنا مدیر آی بی ام، نیکشا آرورا مدیر پالو آلتو نتورک از دیگر فارغ التحصیلان IIT هستند که در کنار ساتیا نادلا مدیر مایکروسافت و شانتانو ناراین مدیر ادوبی{فتوشاپ و …} مدیران ارشد آی تی آمریکا را تشکیل می‌دهند که همگی هندی هستند.

اما به راستی چرا هندی‌ها توانسته‌اند به چنین جایگاهی در آی تی آمریکا دست پیدا کنند؟

«وینود خوسلا» از بنیان گذاران Sun Microsystems معتقد است هندی پس از بزرگ شدن در جوامع متعدد، آداب و رسوم و زبان‌های متعدد، توانایی پیمایش در موقعیت‌های پیچیده را پیدا می‌کنند.

سرمایه گذاری میلیاردر به AFP گفت رقابت سخت آموزشی در هند و شلوغی اجتماعی آنها را مانند سنگ آسیاب صیقل می‌دهد و آموزش دقیقی در IIT به تقویت مهارت‌های آنها کمک می‌کند.

واقعیت این است که «سیلیکون ولی» به تخصص فنی، مدیریت جوامع مختلف و متنوع و کارآفرینی در مواجهه با عدم اطمینان مدیران ارشد خود نیازد دارد.

ویوک وادهوا اکادمیست هندی-امریکایی معتقد است در نوآوری باید نترس بوده و قوانین را زیر پا بگذارید و درهند نمی‌توان بدون زیرپاگذاشتن قوانین و روبرو شدن با بوروکراسی و فساد ناکارآمد زنده ماند و زمانی که در سیلیکون ولی نوآوری می‌کنید، مهارت‌های هندی مفید بوده و باید دائما قدرت را به چالش بکشید.

این ماه تاکسی آنلاین اوبر به دانشجویان IIT بمبئی بسته سال اولی 274 هزار دلاری شغلی در آمریکا را پیشنهاد داد و رقابت در کشور 1.3 میلیارد نفری با تمرکز روی آموزش، معنای خاصی دارد.

IITها برترین دانشگاه‌های هند هستند که از 1 میلیون دانش آموز فقط 16 هزار نفر می‌توانند درخواست ورود دهند.{بدتر از کنکور}

آنها زبان انگلیسی هم به صورت پایه یاد گرفته و بنابراین خود را برای دانشگاه‌های آمریکایی آماده‌تر از دیگران می‌بینند.

با اوج گیری انقلاب دیجیتال، گرسنگی برای نیروهای ماهر در حوزه آی تی بسیار زیاد شد و هند نیروهای ماهر بیش از ظرفیت خود تولید کرد.

برعکس، چینی‌های پرجمعیت‌تر می‌توانستند در کشور خود شغل یافته و یا بعد از فارغ التحصیلی در آمریکا، بازگردند.

هند نیز این روزها با توسعه فناوری ممکن است به نیروهای خود نیاز بیشتری داشته باشد اما بالاخره افرادی هستند که رویای سوندار شدن را با رفتن به آمریکا همچنان در سر می‌‌پرورانند.

ارسال نظر

پربازدیدترین