|
| کد مطلب: ۷۱۴۱۸
لینک کوتاه کپی شد

حمله هکرها به پرینتر مغازه‌ها و نوشتن مانیفیست ضدکارفرما

حمله هکرها به پرینتر مغازه‌ها و نوشتن مانیفیست ضدکارفرما

عکس‌هایی در توئیتر و Reddit مبنی بر هک گسترده پرینتر رسید مغازه‌ها منتشر شده است.

به گزارش آیند و به نقل از انگجت ، هکرها با سو استفاده از پورت ناامن TCP 9100 توانسته‌اند پرینتررسید فروشگاه‌ها را هک کرده و از طریق آن پیغام‌های ضدکارفرما منتشر کنند.

طبق پست‌های منتشر شده در رددیت، هکرها پس از هک چاپگرهای رسید مربوط به انواع کسب و کارها از آن برای درج پیام‌هایی به طرفداری از قشر کارگر علیه کارفرما مبادرت کردند.

در یکی از پیام‌ها آمده است آیا به شما دستمزد کمتری می‌دهند؟

یا در پیغامی دیگر نوشته شده: چطور مک دونالد در دانمارک می‌تواند به کارگران ساعتی 22 دلار پرداخت کند اما یک بیگ مک بزرگ را در آمریکا کمتر بفروشد؟

تصاویر مشابه در توئیتر نیز به اشتراک گذاشته شده و همگی پیغام ضدکارفرما دارند.

گفتنی است پیغام‌های موسوم به antiwork در طول همه گیری کرونا محبوب شده و بر اساس آن کارگران شروع به مطالبه بیشتر حقوق از کارفرمای خود کرده‌اند.

برخی این پیام‌ها را جعلی دانسته، اما شرکت امنیت سایبری GreyNoise می‌گوید هر پرینتری که پورت TCP 9100 آن باز باشد، حمله کننده می‌تواند پیغام خود را روی رسید مشتریان منتشر کند.

طبق گفته این شرکت تاکنون هکرها از 25 سرور جداگانه برای حمله استفاده کرده و بنابراین مسدود سازی یک آی پی لزوما به معنای توقف حمله سایبری نخواهد بود.

پرینترهای متصل به اینترنت بعد از اسکن شدن روی پورت 9100 اجازه دسترسی به هکرها را برای چاپ این گونه پیام‌ها می‌دهند.

پرینترهای متصل به اینترنت بسیار خطرناک بوده ودر سال 2018 نیز هکر دیگری 50 هزار پرینتر را هک کرد.

در سال 2020 نیز کارشناسان امنیت سایبری در Cybernews بیش از 28 هزار پرینتر را هک کرده تا نشان دهند چقدر این دستگاه ناامن است.

ارسال نظر

پربازدیدترین