|
| کد مطلب: ۷۰۲۷۴
لینک کوتاه کپی شد

شرکت مِتا: کا‌گ‌ب بلاروس حساب‌های کاربری جعلی ساخته است

شرکت مِتا: کا‌گ‌ب بلاروس حساب‌های کاربری جعلی ساخته است

شرکت متا (فیس‌بوک سابق) سرویس‌های امنیتی بلاروس را به ساخت حساب‌های کاربری جعلی برای شعله‌ور نگاه داشتن بحران مهاجران در مرزهای این کشور متهم کرد.

به گزارش آیند به نقل از یورونیوز، متا مدعی است که کا‌گ‌بِ بلاروس ده‌ها حساب کاربری جعلی به نام افرادی که روزنامه‌نگار، کنشگر و فعال حقوق بشر معرفی شده‌اند، ایجاد کرده تا از این طریق بیش از پیش به تنش‌ در بحران مهاجرتی کنونی در مرزهای خود با لهستان دامن بزند.

بر این اساس متا در گزارش خود آورده است که در همین راستا ۴۱ حساب کاربری در فیس‌بوک، پنج گروه فیس‌بوکی و چهار حساب اینستگرامی تاکنون به دلیل نقض سیاست‌های تعیین شده و «رفتار هماهنگ شده غیرمتعارف» حذف شده‌اند.

در این بیانیه تصریح شده است که از پروفایل‌های جعلی برای انتقاد از رفتار مقامات لهستانی و برخورد ماموران مرزی این کشور با پناهجویان و نشر ادعاهایی مبنی بر استفاده این نیروها از زور و ارعاب علیه مهاجران استفاده شده است.

بخش دیگری از این گزارش به نحوه انتشار محتوی توسط این حساب‌های جعلی اختصاص دارد. متا یادآور شده که شخصیت‌های ساختگی مطالب خود را در خصوص وضعیت مهاجران در مرزهای بلاروس و لهستان به زبان‌های انگلیسی، لهستانی و کردی منتشر کرده‌اند.

در این گزارش ضمن اشاره به اینکه امکان دسترسی به سرویس‌های امنیتی بلاروس برای انعکاس پاسخ آنها فراهم نشده، آمده است: «افرادی که از پشت این حساب‌ها را هدایت می‌کردند همواره تلاش داشتند هویت و ارتباطات خود را پنهان کنند اما تحقیقات به خوبی سرنخ‌هایی از رابطه این افراد با کا‌گ‌ب را آشکار کرده است.»

ارسال نظر

پربازدیدترین