|
| کد مطلب: ۶۷۱۱۱
لینک کوتاه کپی شد

تحقیقات رسمی در 10 ایالت آمریکا علیه آسیب‌های اینستاگرام

تحقیقات رسمی در 10 ایالت آمریکا علیه آسیب‌های اینستاگرام

10 ایالت آمریکا تحقیقات مشترکی را در مورد اینکه آیا فیس بوک قوانین حمایت از مصرف کننده را با تلاش برای جذب کودکان در پلتفرم‌های خود از جمله اینستاگرام زیرپا گذاشته، آغاز کردند.

به گزارش آیند و به نقل از cbsnews ، گروه مشترک تحقیق شامل دادستان‌های کل از کالیفرنیا، فلوریدا، کنتاکی، ماساچوست، نبراسکا، نیوجرسی، نیویورک، اورگان، تنسی و ورمونت است.

مائورا هیلی، دادستان کل ماساچوست و یک دموکرات، در بیانیه‌ای اعلام کرد فیس بوک که اکنون نامش«متا» شده، در محافظت از جوانان در پلتفرم‌های خود شکست خورده و با دستکاری که تهدیدی واقعی برای سلامت جسمی و روانی به شمار می‌رود، با هدف کسب سود، از کودکان سو استفاده می‌کند.

به گفته وی این تحقیق مشترک، تکنیک‌های مضر فیس بوک را بررسی و معرفی خواهد کرد.

«داگ پترسون» جمهوری خواه، به عنوان دادستان نبراسکا گفت پلتفرم شبکه اجتماعی با فرزندان ما مانند کالا رفتار کرده و با هدف دستکاری برای تعامل بیشتر و نشاندن مدت زمان بیشتر جلوی صفحه نمایش و استخراج داده، از آنها سو استفاده کرده است.

اما سخنگوی متا اتهامات را رد کرد.

این سخنگو تاکید کرد اخیرا برنامه‌هایی معرفی شده و کاربران را تشویق می‌کند تا از اپلیکیشن فاصله گرفته و آنها را از محتوای منفی دور می‌کند.

این سخنگو تاکید کرد اتهامات نادرست بوده و نشان دهنده سو تفاهم عمیق از حقایق است و آنها سعی کرده‌اند افکار خودکشی و اختلالات را از جوانان دور کنند.

اما تحقیقات 10 ایالت به دنبال مجموعه گزارش‌های افشاگرانه‌ای است که نشان می‌دهد اینستاگرام تاثیر منفی روی سلامت روان نوجوانان دارد.

افشاگری‌ها منجر به برگزاری جلسات استماع کنگره شد و فرانسیس هاگن مدیر سابق محصولات فیس بوک، کمپانی را به ورشکستگی اخلاقی متهم کرد.

ارسال نظر

پربازدیدترین