|
| کد مطلب: ۶۴۷۴۴
لینک کوتاه کپی شد

آیا مغز خودتان را با گوگل مقایسه می‌کنید؟

آیا مغز خودتان را با گوگل مقایسه می‌کنید؟

افرادی که از موتور جستجو برای یافتن پاسخ استفاده می‌کنند، خیال می‌کنند باهوش‌تر هستند،چراکه به اشتباه دانش اینترنت را با حافظه خود اشتباه می‌گیرند.

به گزارش آیند و به نقل از دیلی میل ، گوگل ابزار تحقیقاتی خوبی است اما یافتن پاسخ با چند کلیک باعث شده مردم فکر کنند باهوش‌تر از تصورشان هستند.

طبق مطالعه جدید دانشگاه تگزاس، وقتی افراد برای یافتن اطلاعات از گوگل استفاده می‌کنند، به توانایی خود در ارائه پاسخ صحیح بدون استفاده از ابزار جستجو اطمینان بیشتری پیدا می‌کنند.

شرکت کنندگان در تحقیق بر این باور بودند که اطلاعات را زمانی که در گوگل جستجو می‌کردند، از روی حافظه خود به یادآورده‌اند.

آدریان وارد استاد بازاریابی در دانشکده تجارت مک‌کامبس UTS در این باره گفت:" وقتی ما دائما به دانش متصل هستیم، مرزهای بین دانش داخلی و خارجی شروع به محو شدن کرده و در نهایت دانش اینترنت را با دانش خودمان اشتباه می‌گیریم.

یافته‌های «وارد» در این تحقیق به انشعاب دانینگ-کروگر{ پدیده روان شناختی که افراد با درک محدود از موضوع اغلب دانش و توانایی خود را بیش از حد ارزیابی می‌کنند} اشاره دارد.

البته این افراد از عدم درک خود آگاه نبوده و تصور می‌کنند که چنین چیزی وجود ندارد و یا به گفته چارلز داروین، جهل بیشتر از دانش باعث ایجاد اعتماد به نفس می‌شود.

به گفته «وارد» در حالی که انسان از ابتدای پیدایش مکتوبات، به کتاب متکی بوده، اما سرعت و یکپارچگی جستجو در گوگل باعث شده تا اطلاعات موجود در اینترنت را با چیزهایی که در ماده خاکستری مغزمان ذخیره کرده بودیم، اشتباه بگیریم.

در نتیجه به گفته محققان هوش متورم می‌تواند منجر به تصمیم‌گیری ضعیف یا دو برابر کردن اطلاعات نادرست شود.

افرادی که از گوگل استفاده کرده، بعدا در به خاطر آوردن پاسخ چه به صورت آنلاین و یا از حافظه خود دچار مشکل می‌شوند.

ارسال نظر

پربازدیدترین