|
| کد مطلب: ۶۴۳۴۴
لینک کوتاه کپی شد

افزایش 20 درصدی انتشار گازهای گلخانه‌ای تا 2050 توسط صنعت کشتیرانی

افزایش 20 درصدی انتشار گازهای گلخانه‌ای تا 2050 توسط صنعت کشتیرانی

صنعت کشتیرانی در جهان در صورت پیش رفتن با سیاست فعلی، تا 2050 بیست درصد بر انتشار گازهای گلخانه‌ای خود اضافه خواهد کرد.

به گزارش آیندنیوز و به نقل از رویترز ، تحقیقات جدید نشان می‌دهد صنعت کشتیرانی در مسیری است که اگر اقداماتی نظیر وضع مالیات کربن بر سوخت انجام نشود، تا سال 2050 یک پنجم به تولید گازهای گلخانه‌ای خود اضافه می‌کند.

با توجه به اینکه 90 درصد از تجارت جهانی از طریق دریا انجام می‌شود، کشتیرانی جهانی 3 درصد از انتشار CO2 جهان را به نام خود دارد و به همین خاطر این بخش برای تمیزتر شدن باید تحت نظارت فزاینده قرار گیرد.

«بو سروپ سیمونسن» مدیر مرکز مک کینی مولر متعلق به Maresk که تحقیق مذکور را انجام داده، معتقد است این انتقال به خودی خود اتفاق نخواهد افتاد؛چراکه روش‌های کربن‌زدایی گران‌تر از ادامه کار با سوخت فسیلی است.

وی تاکید کرد اگر کاری فراتر را در مقایسه با عملکرد فعلی انجام ندهیم، از مسیر تعیین شده توسط IPCC{هیئت بین دولتی تغییرات آب و هوایی} و توافقنامه پاریس دور خواهیم افتاد.

وی همچنین به گزارش ماه اوت سازمان ملل اشاره کرد که هشدار داده گرمایش جهانی به طور خطرناکی از کنترل و مدیریت خارج می‌شود.

این مرکز از اقداماتی مانند وضع مالیات بر کربن سخن گفته و معتقد است کار را می‌توان با 50 دلار به ازای تولید هر تن CO2 توسط کشتی‌ها شروع کرد و سپس رقم مالیات را تا سال 2050 به 150 دلار در هر تن رساند.

این کارشناسان تاکید دارند مالیات بر کربن برای رقابتی کردن سوخت‌های سبزتر مورد نیاز است.

ارسال نظر

پربازدیدترین