|
| کد مطلب: ۹۹۵۳۶
لینک کوتاه کپی شد

ایلان ماسک واقعاً به فکر محیط‌زیست است؟

شرکت‌های تحت مدیریت ایلان ماسک، عملکرد نامناسبی در کاهش آلایندگی و تولید گازهای گلخانه داشته‌اند و انتقادات زیادی به آن‌ها وارد است.

ایلان ماسک واقعاً به فکر محیط‌زیست است؟
منبع: دیجیاتو |

ایلان ماسک  به‌تازگی در مجمع سال ۲۰۲۳ سهام‌داران شرکت تسلا، از برنامه‌های بلندمدت برای روی آوردن به استفاده از  انرژی پایدار  رونمایی کرد؛ اما آیا این میلیارد سرشناس واقعاً به فکر کمک به محیط‌زیست است یا حرف‌های او تنها جنبه تبلیغاتی دارد؟

ماسک اخیراً از برنامه جامع جدیدی در حوزه انرژی پایدار رونمایی کرده است که طبق آن، شرکت تسلا سعی خواهد کرد وابستگی خود را به مصرف سوخت‌های فسیلی کاهش دهد و به سایر منابع دوستدار محیط‌زیست روی بیاورد. از جمله اقدامات این طرح، می‌توان به افزودن انرژی تجدید‌پذیر به شبکه برق فعلی و افزایش تولید محصولات و خودروهای برقی اشاره کرد. او ادعا دارد که سرمایه‌گذاری  ۱۰ تریلیون دلاری  برای توسعه استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر توسط تسلا صورت خواهد گرفت تا به هدف اصلی آن، یعنی دستیابی به ذخیره انرژی جهانی ۲۴۰ تراوات در ساعت، نزدیک‌تر شوند.

اکنون نشریه دِورج در گزارش جدیدی، اشاره دارد که اگرچه اهداف و گفته‌های ماسک، هم‌راستا با حفظ محیط‌زیست است؛ اما تولید خودروهای برقی، پنل‌های خورشیدی و باتری‌ها باید به صورت انسان‌دوستانه و پایدار انجام بگیرد. همچنین شفافیت و مسئولیت‌پذیری در طی این مسیر، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ مواردی که معمولاً توسط ماسک و شرکت‌های تحت مدیریت او، چندان رعایت نمی‌شوند.

ارسال نظر

پربازدیدترین