|
| کد مطلب: ۹۹۰۸۰
لینک کوتاه کپی شد

شرکت مخابرات: فیلترینگ، توسعه فیبر نوری در کشور را کند کرد

مدیرعامل مخابرات تأکید کرد توسعه فیبر نوری علاوه بر مزایایی برای کاربر، فایده‌هایی نیز برای این شرکت دارد.

شرکت مخابرات: فیلترینگ، توسعه فیبر نوری در کشور را کند کرد
منبع: دیجیاتو |

مدیرعامل مخابرات اعتقاد دارد توسعه شبکه فیبر نوری علاوه بر مزیت برای مشترکین، به کاهش هزینه‌های این شرکت نیز کمک خواهد کرد. معاون تجاری و امور مشتریان این شرکت نیز با اشاره به اینکه فیلترینگ برنامه‌های توسعه فیبر نوری را با کندی همراه کرد، پیش‌بینی کرد که سرویس فیبر نوری مخابرات تا سال آینده 400 هزار مشترک جدید خواهد داشت.

«مجید سلطانی»، مدیرعامل مخابرات، در نشست خبری امروز خود در پاسخ به سؤال دیجیاتو درباره اینکه آیا با توجه به این وضعیت فیلترینگ، توسعه فیبر نوری فایده‌ای خواهد داشت یا خیر، گفت: «فیبر نوری سرعت، پایداری و اطمینان را برای مشترک به‌همراه دارد. برای ما نیز مزایایی مثل کاهش هزینه‌ها دارد.»

به گفته وی، با فناوری جدید هزینه‌ها به‌شدت کاهش می‌یابد؛ بالاخص هزینه منابع انسانی: «در بحث توزیع‌پذیری شبکه نیز با حرکت به‌سمت فیبر نوری، از سوئیچ متمرکز به سرعت غیرمتمرکز می‌رویم که پایداری ارتباط مشترک را افزایش می‌دهد. همچنین فضا و امکاناتی که به این سوئیچ تخصیص داده می‌شود، آزاد خواهد شد که بحث فضا و نگهداری خود هزینه زیادی دارد. با حرکت به‌سمت فیبر نوری، مراکز سوئیچ ما آزاد می‌شوند که برای شرکت آورده ایجاد می‌کند.»

سلطانی همچنین به بحث مصرف انرژی اشاره کرد و گفت با عبور از سوئیچ‌های قدیمی و توسعه فیبر نوری، به‌شدت انرژی مصرفی کاهش می‌یابد.

او همچنین اذعان داشت توسعه فیبر نوری علاوه بر فایده برای مشترکین ثابت، در آینده به سود مشترکین اپراتورهای سیار نیز خواهد بود؛ چرا که شبکه زیرساخت توسعه 5G باید فیبر نوری باشد: «توسعه فیبر نوری به مشترکین سیار کمک می‌کند تا از فناوری‌های جدید استفاده کنند.»

ارسال نظر

پربازدیدترین