|
| کد مطلب: ۹۸۹۳۵
لینک کوتاه کپی شد

کامپیوتر قابل بازیافت به بازار آمد

اینتل برای این کامپیوتر با شرکت‌هایی مانند ایسر همکاری کرده و در آن از مواد بازیافتی و همچنین قطعات کمتر و کوچک‌تر استفاده کرده است.

کامپیوتر قابل بازیافت به بازار آمد
منبع: دیجیاتو |

اینتل در چین با برگزاری یک رویداد، از محصولی رونمایی کرده است که اثر زیست‌محیطی پایینی دارد. این محصول که «کامپیوتر سبز» نام‌گذاری شده، با همکاری اینتل با Tsinghua Tongfang و ایسر توسعه یافته است و کامپیوتری را نشان می‌دهد که 90 درصد قطعاتش قابل بازیافت هستند و می‌توان به‌عنوان یک کامپیوتر روزمره از آن استفاده کرد.

گرمایش جهانی و تغییرات اقلیمی باعث شده است تا افراد توجه بیشتری به مصرف انرژی و تولید آلودگی محصولات مختلف خود داشته باشند. در همین راستا، برخی شرکت‌ها هم می‌خواهند ردپای کربنی خود را کاهش دهند.

اینتل سازنده یکی از مهم‌ترین قطعات کامپیوتر، یعنی پردازنده مرکزی یا CPU است، بااین‌حال نمی‌تواند به‌تنهایی باعث سبزترشدن کامپیوترها شود و برای رسیدن به این هدف باید با شرکت‌های دیگر همکاری کند؛ یعنی دقیقاً همان کاری که برای کامپیوتر سبز انجام داده است.

کامپیوتر سبز اینتل با قطعات کوچک‌تر و قابل بازیافت

اینتل این کامپیوتر را با یکی از پردازنده‌های نسل دوازدهم موسوم به آلدر لیک به نمایش گذاشته است، بااین‌حال گفته که می‌توان آن را پردازنده‌های Core i5 تا Core i9 پیکربندی کرد. البته با توجه به استفاده از فن خنک‌کننده استاندارد، نمی‌توان برای پردازش‌های سنگین روی آن حساب باز کرد.

اینتل برای این کامپیوتر خود نرم‌افزار Intel Green Computer Software Control Center را در نظر گرفته است که به‌صورت پویا بار کاری را تشخیص می‌دهد و عملکرد کامپیوتر را براساس آن تنظیم می‌کند تا بهترین بهره‌وری انرژی را داشته باشد.

مادربرد با برد مدار چاپی (PCB) این کامپیوتر تعداد قطعات را 22 درصد کاهش داده و از 1800 قطعه معمول، به 1400 قطعه رسانده است. همچنین بهره‌وری انرژی این مادربرد 6 درصد بهبود یافته. یکی از دلایل قابل‌بازیافت بودن بالای این کامپیوتر به فلز، شیشه و مواد ارگانیک PCB مربوط می‌شود.

طبق تصویر، مادربرد این کامپیوتر از سوکت‌های حافظه SO-DIMM، یک اسلات M.S و یک اسلات PCIe x16 بهره می‌برد. به گفته اینتل، مادربرد این کامپیوتر نسبت به یک مادربرد ATX معمول، 36 درصد کوچک‌تر بوده و نیز سیستم تغذیه گالیم نیترید آن هم نسبت به یک PSU ATX عادی، 70 درصد کوچک‌تر است. در این بخش اینتل توانسته ردپای کربنی‌اش را 90 درصد کاهش دهد. شاسی این کیس تنها 7 لیتر اندازه دارد و از 4 پیچ استفاده می‌کند.

ارسال نظر

پربازدیدترین