|
| کد مطلب: ۹۷۵۷۳
لینک کوتاه کپی شد

فیلترینگ اپراتورها را به ورشکستگی نزدیک کرد

تقریبا ۱۵۰روز از فیلترینگ شبکه‌‌‌های اجتماعی پرکاربر و محدودیت‌‌‌های اینترنتی می‌‌‌گذرد. در این مدت اپراتورهای ارائه‌‌‌‌دهنده اینترنت، نامه‌‌‌هایی برای وزیر ارتباطات ارسال کرده بودند که در شبکه‌‌‌های اجتماعی منتشر شد و از کاهش قابل‌‌‌توجه درآمد این شرکت‌ها خبر می‌داد.

فیلترینگ اپراتورها را به ورشکستگی نزدیک کرد
منبع: دنیای اقتصاد |

 حالا رئیس کمیته دانش‌‌‌بنیان و اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی نیز در نامه‌‌‌ای به وزیر ارتباطات، با اشاره به کاهش ۴۰درصدی درآمد اپراتورهای اینترنتی، به‌‌‌ویژه اپراتورهای همراه کشور بعد از فیلترینگ، خواستار ارائه گزارشی درباره اثرات فیلترینگ و سیاست‌‌‌های حمایتی وزارت ارتباطات بر وضعیت پلتفرم‌‌‌های داخلی شده است.

مجتبی توانگر در این نامه اظهار کرد که آمارهای غیررسمی نشان می‌دهند، میزان رشد ترافیک داخلی در حدی نیست که کاهش ترافیک اینترنت ناشی از فیلترینگ را جبران کند.

این در حالی است که عضو کمیسیون اینترنت و انتقال داده سازمان نظام صنفی رایانه‌‌‌ای استان تهران نیز پیش‌تر با اشاره به محدودیت‌های اخیری که بر بستر اینترنت بین‌الملل اعمال شده است، عنوان کرده بود فروش اپراتورهای ارائه‌‌‌دهنده اینترنت ۳۵ تا ۴۰‌درصد کاهش یافته است.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین