|
| کد مطلب: ۹۶۸۸۱
لینک کوتاه کپی شد

جستجو برای حیات فرازمینی بهینه‌تر و سریع‌تر می‌شود

محققان باور دارند که فناوری یادگیری ماشینی یا هوش مصنوعی می‌تواند سرعت جستجو به‌دنبال حیات فرازمینی و بررسی داده‌ها از منابع مختلف را افزایش دهد.

جستجو برای حیات فرازمینی بهینه‌تر و سریع‌تر می‌شود
منبع: دیجیاتو |

محققان در جستجو به‌دنبال حیات فرازمینی بخش خاصی از این باند رادیویی در محدود دامنه  1420 مگاهرتز  را بررسی می‌کنند که با نام خط هیدروژن شناخته می‌شود، چون هیدروژن خنثی در این ناحیه تابش منتشر می‌کند. درنتیجه، اکثر محققان درحال بررسی این باند خاص هستند و الگوریتم‌هایی را برای انجام این کار توسعه داده‌اند.

اما روش جدیدی که در این مقاله مطرح شده است، به‌جای گشتن به‌دنبال خطوط مستقیم در این باند، همان  رصد اصلی  را به مدل هوش مصنوعی می‌دهد. سپس محققان سیگنال‌های مدنظر خود را  شبیه‌سازی  می‌کنند و به الگوریتم یاد می‌دهند تا این سیگنال‌ها را پیدا کند.

این روش  انعطاف‌پذیری  بیشتری دارد و می‌تواند ناهنجاری‌های گاه‌وبیگاه در باند باریک را شناسایی کند، درحالی‌که الگوریتم‌های سنتی قادر به انجام این کار نیستند. به‌علاوه، یادگیری ماشینی می‌تواند سیگنال‌هایی را پیدا کند که شاید دقیقاً شکلی مطابق انتظار مهندسان نداشته باشند.

الگوریتم جدید دانشمندان  سریع‌تر و بهینه‌تر  است و این ویژگی‌ها می‌تواند شانس کشف حیات فرازمینی را افزایش دهد؛ چرا که محققان معمولاً در این حوزه تلاش می‌کنند بیشترین اطلاعات ممکن را از منابع مختلف گردآوری کنند تا شانس شناسایی سیگنال‌ها را بالاتر ببرند.

ارسال نظر

پربازدیدترین