|
| کد مطلب: ۹۶۴۳۲
لینک کوتاه کپی شد

این ابزارهای باستانی ساخته دست بشر نیستند!

پژوهشگران می‌گویند ابزارهای سنگی کشف‌شده در برزیل که قبلاً تصور می‌شد، ساخته دست انسان‌های اولیه باشد، درواقع حاصل فعالیت میمون‌ها است.

این ابزارهای باستانی ساخته دست بشر نیستند!
منبع: زومیت |

وب‌سایت هنر و طراحی Artnet با استناد به مقاله‌ای دانشگاهی گزارش داده است که پژوهشگران معتقدند ابزارهای سنگی باستانی یافت‌شده در برزیل، نه کار انسان‌های اولیه، بلکه ساخته‌ی دست میمون‌های کپوچین است. آگوستین ام. آگنولین، باستان‌شناس و فدریکو ال. آگنولین، دیرینه‌شناس، ماه نوامبر مقاله‌ای در مجله‌ی The Holocene منتشر کردند و در آن نوشتند: «محوطه‌های باستان‌شناسی اولیه‌ی برزیل ممکن است به میمون‌های کپوچین تعلق داشته باشد.»

به‌گزارش ساینس آلرت، در این مقاله آمده است که باستان‌شناسان در طول کاوش‌های گذشته خود در پدرا فورادا آثاری را کشف کردند که باور داشتند ابزارهای سنگی باستانی هستند که از تکه‌های کوارتز و کوارتزیت محلی ساخته شده‌اند. پدرا فورادا مجموعه‌ای از بیش از ۸۰۰ محوطه‌ی باستان‌شناسی است که در شمال‌شرقی برزیل واقع شده است.

CapuchinBreaksCoconutWithRock

براساس این مقاله، قدیمی‌ترین ابزار سنگی کشف‌شده به‌نظر می‌رسد تقریباً ۵۰ هزار سال قدمت داشته باشد. براین‌اساس، برخی از دانشگاهیان با اشاره به مقاله‌ی مذکور گفتند شواهدی از سکونت انسان‌های اولیه در این منطقه وجود دارد.

با‌این‌حال، یافته‌های غیرمنتظره سال ۲۰۱۶ این تئوری را رد کردند. یافته‌های حاصل از مطالعه‌ی یادشده نشان داد میمون‌های کپوچین در شمال برزیل می‌توانند ابزارهای سنگی مختلف را بسازند و استفاده کنند. همان‌طور‌که برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۷ مطرح شد، این یافته‌ها موجب ایجاد این احتمال شد که ممکن است کشفیات پدرا فورادا را میمون‌ها ساخته باشند نه انسان‌ها.

ارسال نظر

پربازدیدترین