|
| کد مطلب: ۹۶۳۶۶
لینک کوتاه کپی شد

آیفون ۱۵؛ نخستین تلفن همراه بدون دکمه در جهان؟

فرقی نمی‌کند چه زمانی از سال باشد، بازار شایعات پیرامون اپل و محصولات آن همیشه داغ است. اگرچه مدت زیادی از عرضه آیفون ۱۴ نمی‌گذرد، گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد رونمایی از آیفون ۱۵ در سال جاری وجود دارد.

آیفون ۱۵؛ نخستین تلفن همراه بدون دکمه در جهان؟
منبع: گجت نیوز |

طبق برخی گزارش‌های جدید اینگونه به‌نظر می‌رسد که آیفون 15 با طراحی بدون دکمه عرضه خواهد شد. اپل با حذف دکمه‌ آیفون 15 بزرگترین تغییر از زمان Face ID را در محصولات خود ایجاد خواهد کرد.

آخرین شایعه در این مورد از سوی تحلیلگر اپل «مینگ چی کو» در توییتی منتشر شده است. در این توییت آمده است که بر اساس اطلاعات تامین‌کنندگان اپل دو مدل رده بالای آیفون ۱۵ (به احتمال زیاد آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس، بر اساس نامگذاری فعلی اپل) ممکن است از طراحی دکمه حالت جامد استفاده کنند.

درحالی‌که این طراحی جدید در نگاه اول ممکن است عجیب به‌نظر برسد، اما در واقع شروع یک دوره جدید در نحوه تعامل کاربران با آیفون خواهد بود.

جالب است بدانید که اگرچه این اقدام اپل ممکن است کاملاً جدید به‌نظر برسد، اما در واقع اولین گوشی بدون دکمه در سال 2018 عرضه شد. افراد متخصص فناوری ممکن است نام «HTC U12+» را شنیده باشند.

اما اکنون نزدیک به‌پنج سال از اولین و آخرین تلاش برای تولید یک گوشی هوشمند بدون دکمه می‌گذرد، به‌همین دلیل است که دیدن اینکه اپل با عرضه آیفون ۱۵ با طراحی بدون دکمه چه محصولی را ارائه خواهد کرد، واقعاً هیجان‌انگیز است.

buttonswill-be-removed-from-iPhone-15-620x408

در این طراحی، به جای فشار دادن دکمه‌های مکانیکی، ورودی‌های حالت جامد اصلاً حرکت نمی‌کنند؛ به این معنی که فقط سطوح حساس به‌لمس هستند. برای اینکه پس از لمس سطح آیفون 15 شبیه دکمه‌های مکانیکی عمل کند، اپل از دو موتور taptic برای تقلید احساس فشار دادن یک دکمه واقعی استفاده خواهد کرد.

Buttons-will-be-removed-from-iPhone-15-620x348

 

ارسال نظر

پربازدیدترین