|
| کد مطلب: ۹۵۸۹۶
لینک کوتاه کپی شد

رقم باورنکردنی کاربرانی که از فیسبوک استفاده می‌کنند!

فیسبوک با گذشت تقریباً 20 سال همچنان در حال رشد است. متا گزارش داد که این شبکه اجتماعی در حال حاضر روزانه 2 میلیارد کاربر فعال دارد. در این گزارش فیسبوک که در سه ماهه گذشته 16 میلیون کاربر جدید در آن ثبت نام کرده‌اند، به 2 میلیارد کاربر روزانه رسید.

رقم باورنکردنی کاربرانی که از فیسبوک استفاده می‌کنند!
منبع: دیجیاتو |

هرچند فیسبوک اولین پلتفرم متا نیست که به 2 میلیارد کاربر روزانه می‌رسد و تعداد کاربران روزانه واتس‌اپ نیز اخیراً از 2 میلیارد عبور کرده است، این خبر نشان می‌دهد که بزرگ‌ترین منبع درآمد تبلیغاتی این شرکت همچنان در حال رشد است، حتی در زمانی که متا طی ماه‌های گذشته ضررهای زیادی را گزارش کرده است.

شبکه اجتماعی

مارک زاکربرگ، مدیرعامل شرکت در جریان جلسه سه‌ماهه چهارم 2022، به تجدید ساختار شرکت که منجر به حذف بیش از 11 هزار شغل شد اشاره کرد و در بیانیه‌ای گفت: «موضوع مدیریتی ما برای سال 2023 «سال کارآمد» است».

درآمد متا در سه ماهه چهارم 2022

اما در حالی که درآمد متا در سال گذشته کاهش یافته است، درآمد 32.2 میلیارد دلاری شرکت برای سه ماهه آخر سال 2022 حتی با وجود کاهش 4 درصدی نسبت به سال گذشته، همچنان کمی بهتر از حد انتظار بوده است.

زاکربرگ در طول جلسه خود با تحلیلگران همچنین توضیح داد که متا به کاهش کارمندان خود ادامه خواهد داد زیرا کارایی را در اولویت خود قرار داده است. او در این زمینه گفت: «ما در مورد متوقف کردن پروژه‌هایی که اجرا نمی‌شوند یا ممکن است دیگر حیاتی نباشند، فعال‌تر عمل خواهیم کرد.»

متا

مدیرعامل فیسبوک و متا همچنین گفت که هوش مصنوعی مولد در سال جاری برای آن‌ها یک اولویت خواهد بود: «هوش مصنوعی مولد یک حوزه جدید بسیار هیجان‌انگیز با کاربردهای بسیار متفاوت است. و یکی از اهداف من برای متا این است که براساس تحقیقات خود برای تبدیل شدن به یک رهبر در زمینه هوش مصنوعی مولد تلاش کنیم.»

برنامه‌های متا در زمینه متاورس نیز همچنان ضررهای زیادی را برای این شرکت به همراه داشت. غول فناوری گزارش داد که Reality Labs، واحد نظارت بر پروژه‌های متاورس، واقعیت افزوده، واقعیت مجازی آن 4.3 میلیارد دلار در سه ماهه چهارم سال 2022 از دست داده و این میزان برای کل سال نزدیک به 14 میلیارد دلار بوده است. همچنین این شرکت انتظار دارد که این واحد در آینده ضررهای بیشتری را به ثبت برساند.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین