|
| کد مطلب: ۹۵۷۴۶
لینک کوتاه کپی شد

دوران مشق نوشتن به پایان رسید!

از آنجایی که دانش‌آموزان حالا به‌راحتی می‌توانند تکالیف خود را با هوش مصنوعی ChatGPT انجام دهند، یک مدرسه می‌خواهد تکلیف نوشتن مقاله را کنار بگذارد.

دوران مشق نوشتن به پایان رسید!
منبع: دیجیاتو |

مدرسه‌ای در لندن احتمالاً دیگر از دانش‌آموزان خود نمی‌خواهد که به‌عنوان تکلیف، مقاله بنویسند؛ چون دانش‌آموزان به‌راحتی می‌توانند نوشتن این مقالات را به ChatGPT محول کنند. این ابزار هوش مصنوعی که حالا به شهرت جهانی رسیده، با قابلیت‌های مختلف خود درحال ایجاد تحول در بخش‌های مختلف دنیاست.

به گزارش خبرگزاری The Times، هوش مصنوعی ChatGPT مقاله‌ای را برای یکی از تکالیف مدرسه Alleyn در جنوب‌ شرق لندن تولید کرده بود که موفق به کسب  نمره A-star ، یعنی بالاترین نمره ممکن در مدارس بریتانیا شد. حالا این مدرسه در نظر دارد که دیگر به‌عنوان تکلیف از دانش‌آموزان درخواست نوشتن مقاله نکند؛ چرا که دانش‌آموزان به‌راحتی می‌توانند در انجام این تکالیف  تقلب  کنند.

با وجود هوش مصنوعی ChatGPT، تکالیف دیگر محلی از اِعراب ندارند

«جین لونون»، مدیر مدرسه Alleyn می‌گوید: «درحال‌حاضر دانش‌آموزان اغلب از طریق مقالاتی ارزیابی می‌شوند که براساس آنچه از درس‌ها آموخته‌اند، باید آن‌ها را به‌عنوان تکلیف بنویسند.» او مدعی است که اگر بچه‌ها بتوانند با یک ابزار این مقاله‌ها را بنویسند، واضح است که باید این شکل از تکالیف را کنار گذاشت.

ونون می‌گوید این هوش مصنوعی نه‌تنها نگرانی‌هایی را در زمینه فراگیری دروس توسط دانش‌آموزان به‌وجود آورده است، بلکه مانع از این خواهد شد که دانش‌آموزان از اشتباهات خود درس بگیرند. او ادامه می‌دهد: «مدرسه جایی است که می‌آموزیم باید چه کار کنیم و چگونه کارها را انجام دهیم. به‌علاوه، در مدرسه یاد می‌گیریم که چه کارهایی را نباید انجام دهیم و چه کارهایی اشتباه است. همه ما می‌دانیم که  آموختن از شکست  چقدر اهمیت دارد.»

چت‌بات ChatGPT از زمان عرضه عمومی دستاوردهای مختلفی داشته است. این هوش مصنوعی افزون بر کمک به دانش‌آموزان و دانشجویان در انجام تکالیف، در نوشتن مقالات علمی هم ایفای نقش کرده و البته واکنش منفی ژورنال‌های معتبر را به‌دنبال داشته است. ازاین‌رو، محققان دانشگاه استنفورد ابزاری به نام DetectGPT را ساخته‌اند که می‌تواند استفاده از هوش مصنوعی برای نوشتن مقالات را شناسایی کند.

ارسال نظر

پربازدیدترین