|
| کد مطلب: ۹۵۷۳۷
لینک کوتاه کپی شد

مایکروسافت از متاورس خارج شد!

دنیای متاورس (Metaverse) آنطور که انتظار می‌رفت نتوانست موفق عمل کند. این موضوع برای مدت زیادی است که مشخص شده و شرکت‌های مختلف نیز به دنبال این هستند که متاورس را نجات دهند.

مایکروسافت از متاورس خارج شد!

دنیای آلت اسپیس (Altspace) دنیای متاورس مایکروسافت بوده که انگار نمی‌تواند به کار خود ادامه دهد.

داستان آلت اسپیس جالب است. در سال ۲۰۱۷ شرکت سازنده اعلام کرد که دیگر نمی‌تواند به کار خود ادامه دهد. به دلیل اینکه منابع مالی مورد نیاز را ندارد. اینجا بود که مایکروسافت به کمک آلت اسپیس آمده و آن را خریداری کرد. این کار مایکروسافت پاسخی به تغییر روند فیسبوک (Facebook) به سمت واقعیت مجازی و متاورس بود. حال این فرصت دوباره آلت اسپیس رو به اتمام بوده و در تاریخ ۱۹ اسفند (۱۰ مارچ) پروژه آلت اسپیس به طور کامل از بین خواهد رفت. تیم آلت اسپیس در یک بیانیه اعلام کرد:

وقتی ما به آینده نگاه می‌کنیم، فرصت زیادی را برای گسترش واقعیت مجازی مشاهده می‌کنیم. این سیستم می‌تواند چیزی بیش از یک تجربه مهیج باشد و حتی به تجارت هم ارتباط پیدا کند. هدف اصلی ما یک سیستم گسترده و امن در دنیای متاورس است. برای رسیدن به این هدف ما تصمیم گرفتیم تا آلت اسپیس را در تاریخ ۱۰ مارچ از بین ببریم. تمرکز تیم ما از اینجا به بعد روی مایکروسافت مش (Microsoft Mesh) خواهد بود.

مایکروسافت مش یک سیستم ترکیبی واقعیت است. این سیستم روی هولوگرام (Hologram) تمرکز داشته و با استفاده از ۳D Capture به کاربران اجازه می‌دهد تا در یک فضای مشترک کار کنند. انگار که در یک اتاق قرار دارند. مایکروسافت برای امتحان این قابلیت با شرکت OceanX همکاری کرده تا کاربر این تکنولوژی را در زیردریایی‌ها امتحان کنند. به این معنا که افرادی که در زیردریایی هستند با افرادی که در ساحل هستند روی یک پروژه کار کرده و بر سر خود یک هولولنز (Hololens) دارند.

آلت اسپیس دیدگاه بسیار متفاوتی با این موضوع داشت. در اصل این شرکت قرار بود یک تجربه اجتماعی خاص را به کاربر ارائه دهد. به این معنا که با استفاده از آلت اسپیس کاربران می‌توانستند که کنسرت‌های مختلف رفته، با یکدیگر معاشرت کنند و در رویدادهای مختلف شرکت کنند. مایکروسافت مش تمرکز انحصاری روی بحث تجاری و کاربردی واقعیت مجازی دارد. چیزی که بیشتر برای کارکردن ساخته شده تا گذراندن زمان با رفقا. برای کارهای اجتماعی کاربران بهتر است همچنان از وی آر چت (VR Chat) استفاده کنند.

ارسال نظر

پربازدیدترین