|
| کد مطلب: ۹۵۶۱۷
لینک کوتاه کپی شد

ژاپنی ها از برف هم برق تولید کردند

گروهی از محققان ژاپنی طرحی را پیشنهاد داده‌اند که می‌تواند برای تولید برق از برف، در یکی از برف‌خیزترین شهرهای دنیا مفید باشد.

ژاپنی ها از برف هم برق تولید کردند
منبع: دیجیاتو |

محققان شهر آئوموری ژاپن پژوهشی را شروع کرده‌اند تا به بررسی روش‌های تولید برق از برف بپردازند. آن‌ها می‌خواهند از این طریق در شرایطی که ممکن است نور خورشید در دسترس نباشد، منبعی برای دسترسی به انرژی پاک فراهم و البته کمبودهای شبکه برق را جبران کنند.

آئوموری شهری در فاصله 715 کیلومتری توکیو، پایتخت ژاپن است. این شهر به‌عنوان یکی از برفی‌ترین نقاط کره زمین شناخته می‌شود که سالانه حدود 8 متر در آنجا برف می‌بارد. شهرداری آئوموری پارسال 46 میلیون دلار هزینه صرف کرد تا از سطح شهر و ساختمان‌ها برف‌روبی کند. اما حالا دانشمندان ایده مفیدتری برای حل این مشکل مطرح کرده‌اند.

محققان می‌گویند برف اضافه در سطح شهر می‌تواند برای تولید برق استفاده شود. آن‌ها آزمایش این ایده را در استخر یک مدرسه متروکه آغاز کرده‌اند و باور دارند که این روش می‌تواند به حل بحرانی انرژی در اروپا هم کمک کند. خیلی از کشورهای اروپایی هرساله با بارش‌های شدید برف روبه‌رو هستند و می‌توانند از همین طریق به تولید انرژی پاک دست یابند.

ارسال نظر

پربازدیدترین