|
| کد مطلب: ۹۵۶۰۶
لینک کوتاه کپی شد

ایمپلنت مغزی باریک‌تر از تار مو، آماده نصب روی مغز انسان

شرکت Precision Neuroscience به‌تازگی جذب سرمایه جدیدی داشته است تا به‌سمت اولین آزمایش‌های انسانی رابط مغزی خود حرکت کند.

ایمپلنت مغزی باریک‌تر از تار مو، آماده نصب روی مغز انسان
منبع: دیجیاتو |

شرکت Precision Neuroscience درحال کار روی دستگاهی است که می‌تواند به افراد درگیر با معلولیت در استفاده از ابزارهای دیجیتال کمک کند. این شرکت که توسط هم‌بنیان‌گذاران نورالینک تأسیس شده، اخیراً دور جدیدی از جذب سرمایه را پشت سر گذاشته است تا رابط بین مغز و کامپیوتر خود را که کوچک‌تر از یک موی انسان است، به بازار نزدیک‌تر کند.

به گزارش CNBC، قشر مغز انسان از شش لایه سلولی ساخته شده است، اما Precision Neuroscience مشغول توسعه دستگاهی است که شبیه به لایه هفتم مغز خواهد بود. این دستگاه در‌واقع  Layer 7 Cortical Interface  یا « رابط قشری لایه 7 » نام دارد و در سر بیماران کاشته می‌شود تا از طریق سیگنال‌های عصبی به افراد اجازه ارتباط با کامپیوترها را بدهد.

این دستگاه به بیماران درگیر با زوال عصبی مثل ALS کمک می‌کند تا دوباره امکان ارتباط با عزیزان خود را داشته باشند. محصول Precision Neuroscience شبیه به یک تکه  چسب نواری  است که ضخامتی کمتر از موی انسان دارد و بدون آسیب‌زدن به بافت‌های مغز می‌تواند با آن‌ها ارتباط برقرار کند.

ارسال نظر

پربازدیدترین