|
| کد مطلب: ۹۵۴۴۹
لینک کوتاه کپی شد

گول آیفون‌های کپی برابر اصل را نخورید

گوشی‌های آیفون ۱۴ فیک یا کپی معمولا به‌صورت قاچاق وارد کشور شده و شماره سریال‌ آنها جعل می‌شود و فروشش هم غیر قانونی است.

گول آیفون‌های کپی برابر اصل را نخورید
منبع: ايسنا |

امروزه افراد بسیاری به خرید گوشی آیفون علاقه‌مند و از طرفداران پر و پا قرص این برند هستند؛ به گونه‌ای که پس از عرضه هر مدل جدید این گوشی به بازار، سعی در تهیه آن دارند؛ اما باتوجه اینکه این گوشی یکی از محصولات گران قیمت و لوکس محسوب می‌شود، ممکن است برخی در کنار علاقه‌مندی به تهیه آن، بودجه کافی برای خرید نداشته باشند و در نتیجه به سراغ تهیه و خرید فیک یا کپی این مدل گوشی که از نظر ظاهری بسیار شبیه به مدل اصلی آن است می‌روند.

این موضوع در ایران هم باب شده و می‌توان بسیار راحت صاحب گوشی آیفون فیک شد که بسیار ارزان‌تر از اصل آن در دسترس است.به عبارتی همزمان با افزایش قیمت گوشی‌های آیفون، بازار خرید و فروش گوشی‌های فیک آیفون به دلیل افزایش تقاضا داغ شده اما سوالی که مطرح می شود این است که این گوشی‌ها چگونه وارد کشور و رجیستری می‌شوند؟

اغلب این گوشی‌های فیک ساخت کشورهایی مانند تایلند، چین و فیلیپین هستند اما چگونگی ورود آن به کشور هنوز مشخص نیست اما به دلیل وفور بالای آن در بازار، به نظر می‌رسد واردات این گوشی علاوه بر مسافری نیست، به صورت قاچاق هم وارد کشور می‌شوند.

 در همین رابطه مهدی محبی- رئیس اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی و لوازم جانبی استان تهران - درباره این موضوع  گفت: معمولا آیفون‌های ۱۴ کپی به‌صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند و سریال‌های آن هم جعل شده و فروشش هم غیرقانونی است.

مجبی در ادامه سخنانش تأکید کرد: آیفون‌های ۱۴ کپی به دلیل اینکه به صورت قاچاق وارد می‌شوند رجیستری آنها هم جعلی است. به عبارتی این گوشی‌ها از راه قانونی وارد کشور نمی شوند و غیرقانونی هستند؛ چون گمرکی گوشی اپل از ارزش قانونی آن کالا بیشتر است و به همین دلیل قانونی وارد نشده و کالای فیک هم که اجازه ندارد به جای اصلی وارد  شود زیرا تخلف محسوب می‌شود.

تقریبا از مهرماه که آیفون ۱۴ وارد ایران شد، مدتی موضوع رجیستری آن در هاله‌ای از ابهام قرار داشت اما درنهایت دی ماه از سوی سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام شد که واردات رسمی و تجاری آیفون انجام نخواهد شد و درباره رجیستری آیفون ۱۴ وارد شده از طریق رویه مسافری نیز هنوز تصمیم گرفته نشده است.

ارسال نظر

پربازدیدترین