|
| کد مطلب: ۹۵۴۲۵
لینک کوتاه کپی شد

چین بزرگ‌ترین صادر کننده دوربین های تشخیص چهره در جهان است

چین با عبور از آمریکا به بزرگ ترین صادر کننده دوربین های تشخیص چهره که از فناوری هوش مصنوعی استفاده می‌کنند، تبدیل شده است.

چین بزرگ‌ترین صادر کننده دوربین های تشخیص چهره در جهان است
منبع: گجت نیوز |

در اواخر سال ۲۰۲۲، دولت فدرال بنگلادش با پیشنهادی از یک شرکت ناشناس چینی برای توسعه کلان‌شهری پیشرفته در خلیج بنگال با استفاده از زیرساخت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی روبرو شد. اکنون با ورود این پروژه به مرحله بهره‌برداری، قرار است از دوربین های تشخیص چهره برای نظارت بر افراد کم‌توان و مجرمان در میان جمعیت استفاده شود، قابلیتی که در بسیاری از شهرهای چین رایج است.

این ماموریت به‌خوبی نشان می‌دهد که چین، در زمینه صادرات دوربین های تشخیص چهره، همان‌طور که محققان هاروارد و MIT دریافته‌اند، در جهان پیشتاز است. براساس این گزارش، تعداد 201 قرارداد با شرکت‌های چینی فعال در این حوزه به‌ثبت رسیده است. چین هم‌چنین با 250 سفارش از مجموع 1336 پیشنهاد صادراتی که شامل فناوری‌های هوش مصنوعی به 136 کشور واردکننده است، رتبه اول را در اختیار دارد.

پس از چین، آمریکا با 215 سفارش، در رتبه دوم صادرات فناوری‌های AI قرار دارد. این گزارش هم‌چنین استدلال می‌کند که صادرات دوربین های تشخیص چهره احتمالا به دولت‌های مختلف اجازه می‌دهد تا نظارت‌ها بر شهروندان را افزایش دهند که می‌تواند به‌طور بالقوه، حقوق بشر را به‌خطر بیاندازد.

ارسال نظر

پربازدیدترین