|
| کد مطلب: ۱۱۹۳۶۹
لینک کوتاه کپی شد

چین گورخرماهی را به فضا می‌فرستد!

گزارش‌ها حاکی از این هستند که چین در یک پروژه جدید، گورخرماهی را به ایستگاه فضایی «تیانگونگ» خواهد فرستاد.

چین گورخرماهی را به فضا می‌فرستد!
منبع: ايسنا |

به گزارش اسپیس، چین قصد دارد در آینده گورخرماهی را به ایستگاه فضایی خود بفرستد. این گونه‌ ماهی کوچک به عنوان بخشی از تحقیقات در مورد تعامل بین ماهی و میکروارگانیسم‌ها در یک اکوسیستم بسته کوچک به مدار ایستگاه فضایی «تیانگونگ»(Tiangong) چین فرستاده خواهد شد. همچنین، این آزمایش به پژوهش در مورد از دست دادن استخوان در فضانوردان کمک خواهد کرد.

«ژانگ وی»(Zhang Wei) دستیار فرمانده کل سیستم کاربردی سرنشین‌دار فضایی چین، در جریان سمینار درخواست پروژه علمی و کاربردی ایستگاه فضایی که روز ۱۰ ژوئیه در پکن برگزار شد، در مورد این پروژه با رسانه‌های چین صحبت کرد. اطلاعات بیشتری در مورد جدول زمانی آزمایش و دستگاه آبی آن فاش نشد.

این اولین باری نخواهد بود که ماهی به فضا فرستاده می‌شود. «زیستگاه آبی ناسا»(AQH) که برای مطالعه چگونگی تاثیر ریزگرانش بر حیات دریایی طراحی شده است، در سال ۲۰۱۲ به «ایستگاه فضایی بین‌المللی»(ISS) فرستاده شد. این زیستگاه میزبان یک ماهی کوچک به نام «مداکا»(medaka) بود که در آب شیرین زندگی می‌کند و بومی ژاپن است.

چین گورخرماهی را به فضا می‌فرستد!
زیستگاه آبی ناسا

گورخرماهی پیشتر در سال ۱۹۷۶ با مأموریت «سایوز ۲۱»(Soyuz ۲۱) به ایستگاه فضایی «سالیوت ۵»(Salyut ۵) اتحاد جماهیر شوروی فرستاده شد. فضانوردان شوروی که آزمایش‌هایی را روی آن ماهی انجام دادند، دریافتند که به نظر می‌رسد گورخرماهی برخی از رفتارهای خود را در واکنش به زندگی در ریزگرانش تغییر می‌دهد.

تاریخچه فرستادن حیوانات به فضا به سال ۱۹۴۷ بازمی‌گردد؛ پیش از آنکه سگ فضایی شوروی موسوم به «لایکا»(Laika)، پرواز بسیار معروف‌تر خود را با فضاپیمای «اسپوتنیک ۲»(Sputnik ۲) در سال ۱۹۵۷ انجام دهد. لایکا بیش از اندازه گرم شد و تنها چند ساعت پس از پرواز از دنیا رفت.

ارسال نظر

پربازدیدترین