|
| کد مطلب: ۱۱۶۷۵۴
لینک کوتاه کپی شد

گرمایش خانه با بخاری یک دهم میلی‌متری!

یک سیستم گرمایش هوشمند نازک در حالی که کمتر از ۰.۱ میلی‌متر ضخامت دارد، قادر است یک خانه را ظرف چند ثانیه گرم کند.

گرمایش خانه با بخاری یک دهم میلی‌متری!

به گزارش آی‌ای، چه می‌شد اگر می‌توانستیم به راحتی و فوری گرما را درست مانند نور در خانه تنظیم کنیم؟ یک شرکت مستقر در فنلاند، مفهوم جدیدی از دیوار گرم‌کننده هوشمند را توسعه داده که یک محصول گرم‌کننده دیجیتال سطح موسوم به هالیا (Halia) است.

گرم کننده‌های تابشی هالیا واکنش سریعی دارند و گرمای تقریباً در لحظه را امکان‌پذیر می‌کنند.

می‌توان از هالیا تنها برای گرم کردن مناطق دلخواه در صورت نیاز استفاده کرد. این بدان معناست که دیگر اتلاف انرژی یا گرمایش بیهوده در فضاهای خالی وجود نخواهد داشت.

در بیانیه شرکت سازنده این سیستم موسوم به Warming Surfaces که دفتر مرکزی آن در شهر اولو(Oulu) قرار دارد، آمده است که این شرکت خواهان دیجیتالی کردن گرمایش برای عصر پایداری، به حداقل رساندن میزان مواد مورد استفاده در سیستم‌های گرمایشی و کاهش مصرف انرژی گرمایشی است.

محصول این شرکت که برای استفاده در سطوح داخلی ایجاد شده است، به برآورده کردن الزامات انتشار صفر کربن توسط ساختمان‌ها کمک می‌کند.

فناوری مبتنی بر مواد گرم کننده پیکسلی

گرمای تابشی اساس گرم شدن در سیستم هالیا است. انواع مواد سطح داخلی دارای عناصر گرم کننده «پیکسلی» ولتاژ پایین هستند. قرار گرفتن در مقیاس بزرگ در نزدیکی سطح، مدیریت گرمایش را به همان سادگی و در لحظه مانند چراغ ممکن می‌کند.

در زمان و مکان مورد نیاز، با شدت مورد نظر بر اساس نیازهای فردی، گرمای تابشی با ولتاژ پایین در لحظه تولید می‌شود. به گفته این شرکت، این استراتژی گرمایش، انرژی کمتری مصرف می‌کند و رفاه و آسایش ساکنان ساختمان را افزایش می‌دهد.

این شرکت با شرکت‌های ساختمانی همکاری می‌کند تا گرم‌کننده‌های هالیا را به طور موثر در سطوح ادغام کند و تأثیر آن بر ویژگی‌های ماده اصلی، مانند خم شدن، کشش یا قابلیت تنفس را کاهش دهد. این سیستم همچنین عاری از هرگونه پلاستیک یا نوارهای پیوندی است.

به گفته این شرکت، انعطاف‌پذیری و نازکی هالیا امکانات متعددی را برای طراحی عناصر گرمایش خلاقانه برای فضاهای زندگی و کار باز می‌کند. ضخامت عناصر گرمایشی در فناوری سطح گرم‌کننده دیجیتال هالیا کمتر از ۰.۱ میلی‌متر است که امکان ادغام آنها درون مصالح ساختمانی مانند کف‌های لمینت، درها و دیوارها و حتی در مبلمان و منسوجات داخلی را فراهم می‌کند.

یک پیشنهاد کم مصرف برای آینده

گزارش شهرهای سازمان ملل در سال ۲۰۲۲ تخمین زده است که تا سال ۲۰۵۰ روزانه ۲۰۰ هزار نفر ساکن جدید به شهرها نقل مکان خواهند کرد. به گفته شرکت سازنده هالیا، تمام ساختمان‌ها را نمی‌توان به اندازه امروز با منابع فشرده ساخت، در حالی که چنین راه حل‌هایی گرمای مقرون به صرفه و پایدار را برای همه افراد با انرژی و مصرف مواد کم فراهم می‌کند.

پارلمان اروپا در مارس ۲۰۲۳ سیاست‌هایی را برای سرعت بخشیدن به نوسازی ساختمان‌ها به منظور کاهش مصرف انرژی آنها و همچنین کاهش قابل ملاحظه انتشار کربن پیشنهاد کرد.

در حال حاضر، گرمایش خانه‌ها ۶۳ درصد از انرژی مصرفی خانوارهای اتحادیه اروپا را مصرف می‌کند. علاوه بر این، صنعت ساختمان مسئول تقریباً ۴۰ درصد از کل انتشار CO۲ در سراسر جهان است.

گفتنی است که اتحادیه اروپا تا سال ۲۰۳۰ باید ۳۵ میلیون ساختمان را بازسازی کند تا آنها را از نظر انرژی بهره‌ورتر کند.

ارسال نظر

پربازدیدترین