|
| کد مطلب: ۱۱۰۹۳۲
لینک کوتاه کپی شد

موتور جستجوی گوگل به‌روز شد

موتور جستجوی گوگل بالاخره به قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد مجهز شد تا به‌طور مستقیم پاسخ‌ها را به شما ارائه کند.

موتور جستجوی گوگل به‌روز شد
منبع: آخرین خبر |

موتور جستجوی گوگل بالاخره به قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد مجهز شد تا به‌طور مستقیم پاسخ‌ها را به شما ارائه کند.

یکی از مهم‌ترین چیزهایی که مخاطبان در مراسم امشب گوگل منتظرش بودند، تغییرات بخش موتور جستجو بود. این شرکت حالا جستجو را هوشمندتر کرده است و پاسخ سؤالات را به‌طور مستقیم در اختیارتان قرار می‌دهد.

موتور جستجوی گوگل حالا با کمک هوش مصنوعی مولد به‌صورت مستقیم پاسخ سؤالاتی را که در نوار جستجو وارد می‌کنید، به شما می‌دهد. این قابلیت بخشی از سیستم رده‌بندی نتایج جستجو خواهد بود و نتایج سنتی هم در کنار این پاسخ‌ها در دسترس شما قرار می‌گیرد.

گوگل می‌گوید این قابلیت افزون بر وب‌سایت‌ها سعی می‌کند از کاربران واقعی هم اطلاعات بگیرد و آن‌ها را در جواب کاربران نشان دهد. هوش مصنوعی حتی به شما کمک می‌کند تا نتایج سنتی جستجو را به‌شکلی ساده‌تر و با زبان طبیعی‌تر ببینید.

این قابلیت همچنین در زمینه جستجو پیرامون خرید محصولات هم پیاده‌سازی می‌شود. برای مثال، اگر به‌دنبال خرید یک دوچرخه باشید و بگویید که می‌خواهید با دوچرخه در سربالایی و سرپایینی حرکت کنید، هوش مصنوعی مولد چندین گزینه را برای شما دستچین می‌کند و در بالای نتایج جستجو به نمایش در می‌آورد. در ادامه می‌توانید با هوش مصنوعی حرف بزنید و ویژگی‌های خاص‌تری را به جستجوی خود اضافه کنید.

هوش مصنوعی مولد در نتایج موتور جستجوی گوگل ابتدا فقط در بخش Labs آغاز به کار می‌کند و کاربران برای دسترسی به آن باید در فهرست انتظار قرار بگیرند. برای نام‌نویسی کافی است به اپل Google در موبایل یا آدرس Google.com در مرورگر کروم مراجعه کنید. اولین آزمایش‌کنندگان این ویژگی‌های جدید در طول هفته‌های آینده به این امکانات دسترسی پیدا می‌کنند.

این موتور جستجو همچنین برای مقابله با نشر تصاویر جعلی قابلیتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که About this image نام دارد. این قابلیت که ابتدا در زبان انگلیسی در دسترس قرار می گیرد، به شما می‌گوید که یک تصویر اولین‌بار چه زمانی ایندکس شده و چه نمونه‌های مشابهی برای آن وجود دارد. گوگل همچنین نشان می‌دهد که تصویر مذکور احتمالاً نخستین‌بار در کجا ظاهر شده است. این شرکت حتی به اطلاع شما می‌رساند که یک تصویر دیگر در چه سایت‌ها یا شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است.

این قابلیت نیز در دنباله سال جاری میلادی در نسخه دسکتاپ و موبایل مرورگر کروم در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. برای استفاده از این ویژگی باید از سرویس Google Lens کمک بگیرد.

این غول دنیای فناوری همچنین وعده داده است که تصاویر تولیدشده با ابزارهای هوش مصنوعی این شرکت ازجمله Imagen به برچسب‌هایی مجهز می‌شود تا منشأ آن‌ها را نشان بدهد.

اگرچه هنوز در ابتدای مسیر نسل جدید موتور جستجوی گوگل قرار داریم، اما این شرکت از این نسخه تازه با عنوان «تجربه مولد جستجو» یا SGE یاد می‌کند. اهالی ماونتین ویو می‌گویند SGE قدرت هوش مصنوعی مولد را به‌طور مستقیم در اختیار موتور جستجو قرار می‌دهد. این قابلیت‌ها به شما کمک می‌کند تا به‌سرعت اطلاعات مدنظر خود را به دست آورید و بسیار راحت‌تر از گذشته با این موتور جستجو تعامل داشته باشید.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین