|
| کد مطلب: ۱۱۰۱۲۸
لینک کوتاه کپی شد

رباتی که خودرو را در پارکینگ شارژ می کند

رباتی ابداع شده که می تواند در پارکینگ ها تردد کند و برحسب درخواست کاربر با کمک یک اپلیکیشن به خودروی برقی متصل شود و آن را شارژ کند.

رباتی که خودرو را در پارکینگ شارژ می کند
منبع: مهر |

به گزارش نیواطلس، تعداد خودروهای برقی در جاده ها در حال افزایش است. به همین دلیل نیاز به پارکینگ هایی که به شارژر دسترسی داشته باشند نیز بیشتر خواهد بود. در همین راستا اپراتورهای پارکینگ ها به زودی به جای ایجاد فضای پارک مخصوص خودروهای برقی از ربات های شارژر Autev استفاده خواهند کرد و به خودروهای افراد متصل می شوند.

استارت آپ Autev در سیاتل این ربات را ساخته که در اصل یک باتری بزرگ چرخدار به حساب می آید. هنگامیکه کاربری با استفاده از اپ مخصوص ربات را فرا خواند، ابزار به طور خودکار به سمت خودروی برقی وی حرکت می کند. پس از آنکه ربات به خودروی فرد رسید، کاربر کابل شارژ آن را به وسیله نقلیه اش متصل می کند.

پس از آنکه وی دوباره به پارکینگ بازگشت، کابل شارژ را از خودرو جدا می کند تا ربات به ایستگاه شارژ خود در گاراژ بازگردد. اگر کاربر زودتر از موعد بازگردد و بخواهد قبل از تکمیل شارژ پارکینگ را ترک کند، باید ظرفیت شارژ مورد نظر را در اپلیکیشن کاهش دهد یا به طور دستی کابل شارژ را از ربات جدا کند.

مدیر ارشد اجرایی Autev در این باره می گوید: ربات از فناوری شارژ سریعDCFC پشتیبانی می کند و می تواند با یک بار شارژ خود، برق مورد نیاز ۶ خودرو را تامین کند.

شرکت سازنده امیدوار است ناوگانی از این ربات ها را تا سه ماهه نخست سال آینده میلادی برای اپراتور پارکینگ ها فراهم کند. این اپراتورها باید هزینه ای ماهانه بپردازند.

ارسال نظر

پربازدیدترین