|
| کد مطلب: ۱۱۰۰۰۷
لینک کوتاه کپی شد

اینستاگرام چگونه متولد شد

اپلیکیشن اینستاگرام در سال ۲۰۱۰ توسط سیستروم، مهندس کامپیوتر و کارآفرین آمریکایی و مایک کرایگر، مهندس نرم‌افزار برزیلی ایجاد شد.

اینستاگرام چگونه متولد شد
منبع: دیجیاتو |

کوین سیستروم به‌صورت رسمی برای برنامه‌نویسی آموزش ندیده بود. او تنها شب‌ها و آخر هفته‌ها برنامه‌نویسی می‌کرده و اصلاً به‌صورت حرفه‌ای در این زمینه کار نمی‌کرد. او پس از مدتی برنامه‌نویسی، نسخه اولیه یک اپلیکیشن وب به نام Burbn را تنها از روی علاقه ایجاد کرد. کاربران Burbn می‌توانستند از آن برای ارسال برنامه‌هایشان و همچنین به‌اشتراک‌گذاری تصاویر با سایر افراد استفاده کنند. در آن زمان قابلیت به‌اشتراک‌گذاری این اپلیکیشن بی‌نظیر بود.

اپلیکیشن Burbn

اپلیکیشن Burbn

سیستروم تصمیم گرفت اپلیکیشن را توسعه دهد و در همان سال ۲۰۱۰ با دو سرمایه‌گذار آشنا شد. او Burbn را به سرمایه‌گذاران نشان داد و آن‌ها تصمیم گرفتند جلسه‌ای با سیستروم داشته باشند. پس از این جلسه تنها در عرض دو هفته ۵۰۰ هزار دلار سرمایه جمع‌آوری شد.

سیستروم با دستیابی به این سرمایه تصمیم گرفت تیمی برای طراحی و ایجاد اپلیکیشن موردنظر خود ایجاد کند. او در جستجو برای یافتن افراد مناسب این پروژه، با کرایگر آشنا شد. کرایگر قبلاً به‌عنوان مهندس نرم‌افزار و طراح رابط کاربری در پروژه شبکه اجتماعی میبو (Meebo) کار کرده بود.

پس از آغاز همکاری کرایگر و سیستروم، آن‌ها Burbn را ارزیابی کردند و تصمیم گرفتند تنها روی تصاویر گرفته‌شده با موبایل تمرکز کنند. آن‌ها برای شروع کار، اپلیکیشن‌های پیشتاز در حوزه عکاسی در آن زمان را بررسی کردند. در این بررسی اپلیکیشن Hipstamatic به‌دلیل محبوب بودن و برخورداری از ویژگی‌های جالب قابل استفاده برای اعمال روی تصاویر مثل فیلترها، نظر سیستروم و کرایگر را به خود جلب کرد. البته این اپلیکیشن فاقد قابلیت‌های به‌اشتراک‌گذاری فایل‌های چندرسانه‌ای در شبکه‌های اجتماعی بود. به همین دلیل سیستروم و کرایگر تصمیم گرفتند برای ایجاد پلی میان Hipstamatic و شبکه‌های اجتماعی مثل فیسبوک، اپلیکیشنی را ایجاد کنند. این تصمیم نخستین ایده برای ایجاد اینستاگرام را شکل داد.

آن‌ها تصمیم گرفتند Burbn را به بخش‌های پایه تشکیل‌دهنده آن، یعنی تصاویر و قابلیت‌های کامنت (نظر) نویسی و لایک کردن تجزیه کنند. این دو نفر نام Burbn را به Instagram تغییر دادند. این واژه ترکیبی از دو کلمه instant و telegram است. instant به معنی فوری و teleram به معنی پیامی است که به‌صورت الکترونیکی ارسال و پس از تحویل به گیرنده، چاپ می‌شود. این دو کلمه وظیفه اصلی اینستاگرام را که همان به‌اشتراک‌گذاری عکس است، به‌خوبی توصیف می‌کنند.

کوین سیستروم و مایک کرایگر، بنیان گذاران اینستاگرام

کوین سیستروم (سمت راست) و مایک کرایگر (سمت چپ)، بنیان گذاران اینستاگرام

بنیان‌گذاران اینستاگرام کار‌کردن روی بهبود تجربه به‌اشتراک‌گذاری عکس را شروع کردند. آن‌ها تصمیم داشتند اپلیکیشنی کاملاً ساده ایجاد کنند که کاربرانش بتوانند با چند حرکت ساده تصاویر خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. آن‌ها پس از ۸ هفته تلاش برای تنظیم اپلیکیشن خود، نسخه آزمایشی آن را در اختیار دوستانشان قرار دادند و عملکردش را بررسی کردند. درنهایت پس از رفع ایرادات نرم‌افزاری اپلیکیشن، آن را آماده انتشار کردند. در نسخه اولیه اینستاگرام تنها ارسال تصویر و نوشتن متن کوتاه برای آن امکان‌پذیر بود؛ اما در سال ۲۰۱۱ قابلیت گرفتن ویدیوهای کوتاه با آن و بارگذاری این ویدیوها نیز در اپلیکیشن ایجاد شد.

نخستین نسخه اینستاگرام

نخستین نسخه اینستاگرام

ارسال نظر

پربازدیدترین