|
| کد مطلب: ۱۰۹۹۹۹
لینک کوتاه کپی شد

فروش خوب آیفون در برابر افت بازار مک و آیپد

اپل درآمد 94.8 میلیارد دلاری را گزارش کرده که نسبت به سال گذشته، 3 درصد کاهش داشته است.

فروش خوب آیفون در برابر افت بازار مک و آیپد
منبع: دیجیاتو |

اپل که مانند بسیاری از شرکت‌های حوزه فناوری با مشکلات اقتصادی گسترده و روند آهسته بازار موبایل مواجه شده است، گزارش سه ماهه دوم سال مالی 2023 خود را منتشر کرد. هرچند غول کوپرتینویی برای دومین سه ماهه متوالی از افت فروش خود خبر داده است، اما با فروش بسیار خوب گوشی‌های  آیفون  موفق شده تا عملکرد بهتری نسبت به انتظارات وال استریت داشته باشد.

همانطور که اپل در گزارش خود اعلام کرده، این شرکت درآمد  94.8 میلیارد دلاری  را گزارش کرده که نسبت به سال گذشته، 3 درصد کاهش داشته و سود سه ماهه هر سهم آن (1.52 دلار) نسبت به سال قبل بدون تغییر بوده است.

درآمد آیفون و سایر محصولات اپل

اپل همچنین در سه ماهه دوم سال مالی 2023 خود  51.3 میلیارد دلار  آیفون فروخت که این میزان از پیش‌بینی کارشناسان (48.8 میلیارد دلار) پیشی گرفته است. هرچند درآمد غول فناوری در این دسته‌بندی فقط 2 درصد رشد کرده، اما همچنان یک برد بزرگ برای آن در نظر گرفته می‌شود.

تیم کوک، مدیرعامل اپل در بیانیه این شرکت نوشت:

«خوشحال هستیم که با وجود محیط چالش برانگیز اقتصاد کلان، یک رکورد تمام وقت در بخش خدمات و یک رکورد سه ماهه در ماه مارس برای آیفون را گزارش کنیم و اینکه تعداد دستگاه‌های نصب شده فعال ما اکنون به بالاترین حد خود رسیده است. ما به سرمایه‌گذاری بلندمدت ادامه خواهیم داد و با ارزش‌های خود پیشروی می‌کنیم.»

افزایش فروش آیفون از آن جهت اهمیت زیادی دارد که اپل نتوانسته برای مک، آیپد و سایر سخت‌افزارهای خود انتظارات را برآورده کند.  درآمد مک  که انتظار می‌رفت در این سه ماهه به 7.8 میلیارد دلار برسد، به  7.2 میلیارد دلار  رسیده است. هرچند این سه ماهه برای تمام فروشندگان رایانه‌های شخصی سراسر جهان بسیار سخت بوده، اما ا‌پل ضربه نسبتاً شدیدی خورده است.

درآمد آیپد  نیز به همین ترتیب افت کرده و  6.67 میلیارد دلار  بوده است (در مقابل انتظار 6.69 میلیارد دلاری). همینطور درآمد بخش  خدمات  این شرکت که شامل مواردی از جمله اپل موزیک، iCloud و اشتراک اپل تی‌وی پلاس می‌شود نیز به  20.91 میلیارد دلار  رسیده که کمی کمتر از انتظار 20.97 میلیارد دلاری وال استریت است.

ارسال نظر

پربازدیدترین