|
| کد مطلب: ۱۰۹۶۸۰
لینک کوتاه کپی شد

طراحی رباتی برای جلوگیری از هدررفت آب در حمام! +تصویر

مصطفی اجلالی گفت: ربات هکس شاور برای استفاده بهینه آب در حمام نصب می‌شود.

طراحی رباتی برای جلوگیری از هدررفت آب در حمام! +تصویر
منبع: آنا |

مصطفی اجلالی، برنامه‌نویس و برندینگ ربات هکس شاور گفت: بر اساس شواهد و پیش‌بینی‌ها، تا سال ۲۰۳۰ به دلیل رشد جمعیت و افزایش شهرنشینی، نیاز به آب مردم جهان تا ۴ درصد افزایش خواهد یافت. مصرف آب روزی به مهم‌ترین مسئله در خاورمیانه تبدیل می‌شود؛ بنابراین ما دستگاهی ساختیم که به ایجاد فرهنگ‌سازی کمک می‌کند. همان‌طور که می‌دانید میزان قابل‌توجهی از آب در حمام هدر می‌رود؛ بنابراین ما تلاش کردیم که یک ربات به‌منظور جلوگیری از هدررفت آب طراحی کنیم.

وی در ادامه افزود: این دستگاه بر دیوار حمام نصب و بخش دیگر آن زیر دوش حمام متصل می‌شود. باکس فرعی که به دوش آب نصب می‌شود، دبی آب یا میزان آبی که فرد مصرف می‌کند را محاسبه کرده و به صورت بی‌سیم به باکس اصلی ارسال می‌کند. تمام قطعات در باکس اصلی وجود دارد؛ بنابراین اطلاعات ارسال‌شده را به سرور و سپس ای‌پی‌آی می‌فرستد. ای‌پی‌آی مجموعه‌ای از کد‌های برنامه‌نویسی است که داده‌ها را میان محصولات نرم‌افزاری انتقال می‌دهد.

رباتی که از هدررفت آب در حمام جلوگیری می‌کند

اجلالی بیان کرد: اپلیکیشن و بات تلگرامی که ما ساختیم، اطلاعات خام را از ای‌پی‌آی دریافت می‌کند و تمام اطلاعات موردنیاز کاربران را به‌صورت گرافیکی نشان می‌دهد. در باکس اصلی یک جایگاه مشخص برای تلفن همراه طراحی شده است که فرد داخل حمام می‌تواند به‌راحتی با آن کار کند، زیرا باکس اصلی ضد آب است و قابلیت لمس تلفن را برای کاربر فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه ربات هکس شاور قابلیت‌های زیادی دارد، گفت: کاربر با قرار دادن موبایل در داخل محفظه دستگاه مورد نظر می‌تواند میزان مصرف آب را در تلفن همراه خود مشاهده و مصرف آب را به‌خوبی کنترل کند.

اجلالی مطرح کرد: این ربات می‌تواند برای مسائل قانونی کاربرد بسیار مفیدی نیز داشته باشد. اگر میزان مصرف آب از حد معمول گذشته باشد، دولت می‌تواند در دفعات اول تذکر دهد و در دفعات بعدی فشار آب را کم، زیاد یا قطع کند. ایده ما به استفاده خلاقانه‌تر و هوشمندانه‌تر از تکنولوژی کمک می‌کند تا در مصرف آب بهینه باشیم.

رباتی که از هدررفت آب در حمام جلوگیری می‌کند

وی گفت: ما به‌دنبال تجاری‌سازی ایده خود هستیم، اما همچنان به نتیجه دلخواه نرسیدیم. در اجرای این طرح از لحاظ دانشی با مشکل خاصی مواجه نشدیم، اما تحریم‌ها و فعالیت‌های کامپیوتری موانعی برای توسعه طرح به وجود می‌آورد. این طرح مشابه داخلی و خارجی ندارد و یک ایده نو محسوب می‌شود. این نمونه مخصوص استفاده در حمام است و در ابعاد بزرگتر می‌تواند در هتل‌ها و ساختمان‌ها کاربرد داشته باشد.

ارسال نظر

پربازدیدترین