|
| کد مطلب: ۱۰۹۳۷۱
لینک کوتاه کپی شد

watchOS 10 با تمرکز روی ویجت‌ ها بازطراحی شده است

گزارشی تازه می‌گوید اپل بزرگ‌ترین تغییرات سال‌های اخیر را در watchOS 10 به‌وجود می‌آورد و تمرکز زیادی روی ویجت‌ها خواهد داشت.

 watchOS 10 با تمرکز روی ویجت‌ ها بازطراحی شده است
منبع: دیجیاتو |

اپل مشغول آماده‌سازی به‌روزرسانی بزرگی برای سیستم‌عامل اپل واچ است. بلومبرگ در گزارشی تازه با تأیید آنچه قبلاً درباره watchOS 10 گفته بود، مدعی شده است که این نسخه تغییرات مهمی را به‌همراه خواهد داشت و با تمرکز روی ویجت‌ها عرضه می‌شود.

«مارک گرمن‌» از بلومبرگ در گزارش جدیدی دوباره یادآور شده است که watchOS 10 با تغییرات قابل‌توجهی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. او می‌گوید اپل در این نسخه تمرکز ویژه‌ای روی ویجت‌ها داشته و طراحی‌های جدید این شرکت شبیه به  واچ فیس سیری  و پشته ویجت‌هاست که همین حالا نمونه آن‌ها را در آیفون و آیپد در اختیار داریم.

گرمن می‌نویسد: «طرح [اپل] این است که به کاربران اجازه دهد به‌جای نیاز به بازکردن اپ‌های مختلف، بتوانند بین مجموعه‌ای از  ویجت‌ها  – برای ردیابی فعالیت‌ها، آب‌وهوا، نظارت بر بازار سهام، اطلاع از رویدادهای تقویم و غیره – اسکرول کنند.» این رابط جدید احتمالاً به‌عنوان لایه‌ای روی همه واچ فیس‌ها در این نسخه در دسترس قرار می‌گیرد.

دسترسی به اطلاعات در watchOS 10 سریع‌تر می‌شود

هدف از این طراحی جدید ظاهراً این است که کاربران  سریع‌تر  بتوانند به اطلاعات موردنیاز خود دسترسی پیدا کنند. به عبارت دیگر، افراد نیاز نخواهند داشت تا مثلاً برای اطلاع از رویدادهای تقویم حتماً اپ مربوطه را باز کنند و به داخل آن بروند تا این اطلاعات را دریافت کنند.

گرمن همچنین می‌گوید اپل در همین راستا در نظر دارد که کارکرد  دکمه تاج دیجیتالی  (Digital Crown) خود را تغییر دهد. درحال‌حاضر با فشاردادن این دکمه می‌توانید به صفحه هوم اپل واچ بروید. اما در watchOS 10، این دکمه احتمالاً شما را به  رابط جدید ویجت‌های ساعت هوشمند اپل  خواهد برد.

بلومبرگ توضیح می‌دهد که این ویژگی تا حدی شبیه به قابلیت Glances در نسخه‌های اولیه اپل واچ است. در آن نسخه‌ها می‌توانستید با سوایپ از پایین به بالا، به بخش Glances دسترسی داشته باشید. این ویژگی دسترسی سریع به نوتیفیکیشن‌ها را آسان‌تر می‌کرد، اما در نسخه‌های بعدی watchOS از رده خارج شد.

ارسال نظر

پربازدیدترین