|
| کد مطلب: ۱۰۹۳۶۷
لینک کوتاه کپی شد

هم‌ بنیان‌ گذار علی‌بابا، برای تدریس در زمینه کشاورزی پایدار به دانشگاه توکیو پیوست

جک ما، هم‌بنیان‌گذار علی‌بابا که مورد غضب دولت چین قرار گرفته و از انظار عمومی به دور مانده بود، قرار است در دانشگاه تدریس کند.

هم‌ بنیان‌ گذار علی‌بابا، برای تدریس در زمینه کشاورزی پایدار به دانشگاه توکیو پیوست
منبع: دیجیاتو |

«جک ما»، هم‌بنیان‌گذار علی‌بابا، به کالج توکیو که تحت مدیریت دانشگاه توکیو قرار دارد، پیوسته است. آقای ما در این دانشگاه به  تحقیق و تدریس  پیرامون کشاورزی پایدار و تولید غذا خواهد پرداخت. او که در گذشته معلم انگلیسی هم بوده، پس از کشمکش با رگولاتورهای چین، در دو سال گذشته بی‌سروصدا به زندگی خود ادامه داده است.

جک ما که پس از درگیری دولت چین با علی‌بابا دیگر در خبرها دیده نمی‌شد، قرار است به تدریس در دانشگاه توکیو بپردازد. این خبر در بیانیه‌ای از جانب کالج توکیو اعلام شده است و ذکر می‌کند که آقای ما می‌خواهد در حوزه  کشاورزی پایدار و تولید غذا  فعالیت کند.

هم‌بنیان‌گذار علی‌بابا که روزگاری ثروتمندترین فرد چین بود، در این دانشگاه تجریبات غنی خود از  کارآفرینی، مدیریت سازمانی و نوآوری  را به اشتراک خواهد گذاشت. طبق اعلام کالج توکیو، آقای ما از امروز، 11 اردیبهشت‌ماه، تدریس خود را شروع می‌کند. گفتنی است که او سال‌ها قبل از تأسیس علی‌بابا، مدرس زبان انگلیسی بود.

جک ما به وعده خود عمل کرد

جک ما در ماه مه 2019 گفته بود که در ماه سپتامبر همان سال پس از بازنشستگی به دنیای تدریس بازخواهد گشت. در آن زمان او مدعی بود که می‌خواهد به‌خاطر  عشقش به تدریس  دوباره دست به انجام این کار بزند.

بازگشت جک ما به عرضه فعالیت عمومی در شرایطی اتفاق می‌افتد که او مدت‌ها بود در انظار عمومی حاضر نمی‌شد. آقای ما در ماه اکتبر 2020 در نطقی از سیستم رگولاتوری مالی چین انتقاد کرد و مورد غضب دولت پکن قرار گرفت. در ادامه دولت عرضه اولیه استارتاپ فین‌تکی Ant Group را لغو کرد و بحرانی را در صحنه شرکت‌های فناوری این کشور به‌وجود آورد.

حالا با اعلام موافقت علی‌بابا با تجزیه این شرکت به کسب‌وکارهای کوچک‌تر، به‌نظر می‌رسد که جک ما هم دوباره آماده فعالیت عمومی شده است. او ظاهراً در مقطعی از سال گذشته در ژاپن زندگی می‌کرد و حالا هم با این شغل حضورش را در این کشور پررنگ‌تر می‌کند.

ارسال نظر

پربازدیدترین