|
| کد مطلب: ۱۰۸۹۷۹
لینک کوتاه کپی شد

چند قابلیت جالب و کاربردی در کیبورد آیفون

طبیعتا کیبورد گوشی از جمله مشخصه‌هایی است که زمان زیادی برای انجام کارهای مختلف درگیر استفاده از آن هستید.

چند قابلیت جالب و کاربردی در کیبورد آیفون

کیبورد آیفون هم از قابلیت‌های مخفی زیادی بهره می‌برد ولی بسیاری از کاربران از برخی از این مشخصه‌ها استفاده نمی‌کنند. در ادامه به چند ویژگی کیبورد آیفون می‌پردازیم که باید از آن‌ها استفاده کنید.

غیرفعال کردن Autocorrect

کیبورد آیفون

قابلیت Autocorrect از جمله مشخصه‌هایی است که برخی کاربران اصلا دل خوشی از آن ندارند و برخی دیگر علاقه‌ی زیادی به آن نشان می‌دهند. گاهی اوقات این مشخصه کار خود را به بهترین شکل انجام می‌دهد ولی گاهی اوقات هم به یک ویژگی آزاردهنده تبدیل می‌شود. بنابراین اگر می‌بینید این مشخصه عملا سرعت تایپ کردن شما را کاهش می‌دهد، از بخش تنظیمات کیبورد می‌توانید به راحتی آن را غیرفعال کنید.

تایپ سریع نقطه

در چینش اصلی و پیش‌فرض کیبورد آیفون، خبری از دکمه‌ی نقطه نیست و برای دسترسی به آن باید روی دکمه‌ی ۱۲۳  ضربه بزنید تا چینش کیبورد تغییر کند.  اما در عوض برای تایپ شدن نقطه، کافی است دو بار روی دکمه‌ی Space ضربه بزنید تا نقطه تایپ شود.

کوچک کردن کیبورد برای تایپ با یک دست

کیبورد آیفون

در حال حاضر به غیر از آیفون SE، سایر آیفون‌ها از نمایشگر‌های بزرگی استفاده می‌کنند. اما با استفاده از قابلیت کوچک کردن اندازه‌ی کیبورد، می‌توانید تایپ با یک دست را به راحتی انجام دهید. اگر کیبورد آیفون شما فقط یک زبانه است، باید انگشت را روی کلید ایموجی نگه دارید تا گزینه‌ی مربوط به این مشخصه پدیدار شود. اما اگر چند زبان برای کیبورد فعال کرده‌اید، باید انگشت را روی کلید به شکل آیکن کره زمین نگه دارید.

نصب کیبورد جدید

در نهایت باید بگوییم که اگر علاقه‌ی زیادی به کیبورد پیش‌فرض آیفون ندارید، می‌توانید به راحتی کیبورد‌های مختلفی را نصب کنید که در این میان، Gboard گوگل و SwiftKey مایکروسافت از جمله پرطرفدارترین کیبورد‌ها هستند. در ضمن در شرایط مختلف می‌توانید به راحتی بین این کیبورد‌ها سوئیچ کنید.

ارسال نظر

پربازدیدترین