|
| کد مطلب: ۱۰۸۶۶۱
لینک کوتاه کپی شد

زیان 3.4 میلیارد دلاری بخش نیمه‌ هادی شرکت سامسونگ

غول فناوری در گزارش خود، درآمد 47.5 میلیارد دلاری و سود ناچیز 477 میلیون دلاری را اعلام کرده است.

زیان 3.4 میلیارد دلاری بخش نیمه‌ هادی شرکت سامسونگ
منبع: دیجیاتو |

سامسونگ  گزارش درآمد سه ماهه اول سال 2023 خود را اعلام کرد و برخلاف داده‌های مربوط به زمان مشابه از سال گذشته که در آن شاهد افزایش شدید سود غول کره‌ای بودیم، این بار وضعیت به‌طور قابل‌توجهی فرق کرده است. غول فناوری در گزارش خود، درآمد  47.5 میلیارد دلاری  و سود  477 میلیون دلاری  را اعلام کرده و ظاهراً بخش نیمه‌هادی آن زیان بزرگی به همراه داشته است.

براساس گزارش سامسونگ، بخش DS این شرکت که کسب‌و‌کار  نیمه‌هادی  و  نمایشگر  آن را مدیریت می‌کند،  درآمد 10.2 میلیارد دلاری  را گزارش کرده است. با این وجود،  زیا ن   آن در سه ماهه اول سال 2023 نیز  3.4 میلیارد دلار  بوده است.

درآمد بخش موبایل سامسونگ

گلکسی S23

با این حال، بخش موبایل سامسونگ در سه ماهه ابتدایی سال جاری میلادی، عملکرد خوبی داشته است. بخش‌های MX و Networks این شرکت که به‌ترتیب گوشی‌های هوشمند و تجهیزات شبکه مخابراتی آن را پوشش می‌دهند، 23.7 میلیارد دلار درآمد و 2.9 میلیارد دلار سود داشته‌اند. سامسونگ توضیح می‌دهد که هرچند به‌طور کلی تقاضای کمی برای گوشی‌های موبایل وجود دارد، اما بازار دستگاه‌های پریمیوم نسبت به سال گذشته رشد کرده است. همچنین از فروش خوب گوشی‌های سری گلکسی S23 (به‌ویژه نسخه اولترا)، به‌عنوان یکی از دلایل عملکرد مثبت این بخش یاد شده است.

در آینده، بخش MX سامسونگ قصد دارد روی ادامه فروش گلکسی S23 تمرکز کند و در همین حال، بازاریابی خود برای گوشی‌های تاشو آینده را افزایش دهد. انتظار می‌رود تا غول فناوری مستقر در کره جنوبی، در نیمه دوم سال و احتمالاً در ماه آگوست از گوشی‌های تاشو بعدی خود رونمایی کند.

سامسونگ به تازگی با گلکسی S22 اولترا تاریخ‌سازی کرد و اولین تماس ماهواره‌ای با یک گوشی معمولی بین تگزاس و ژاپن از طریق اپراتور AT&T را انجام داد.

ارسال نظر

پربازدیدترین