|
| کد مطلب: ۱۰۷۴۵۰
لینک کوتاه کپی شد

آینده هوش مصنوعی در صنعت مهاجرت چگونه است؟

ر حال حاضر که مشغول خواندن این مقاله هستید، هوش مصنوعی ها خیز برداشته‌اند تا تمام کارها را از دست افسران مهاجرتی خارج کنند.

آینده هوش مصنوعی در صنعت مهاجرت چگونه است؟
منبع: دیجیاتو |

اتحادیه شنگن اعلام کرده است که به زودی مهر زدن پاسپورت در هنگام ورود به کشورهای این حوزه را متوقف می‌کند و قصد دارد همه امور را به صورت الکترونیکی انجام داده و کارهای کاغذی را حذف کند.

یکپارچه شدن سیستم‌های کشورهای حوزه شنگن، این خبر مهم را به دنبال دارد که احتمالا به زودی هوش مصنوعی جایگزین افسرهای مرزی خواهد شد و احتمالا این ربات ها، تصمیم گیری در مورد قبول کردن یا رد درخواست ورود متقاضیان را برعهده خواهند گرفت.

همانطور که گفتیم، هوش مصنوعی هم اکنون نیز کمک بسیار زیادی به افسران سفارتی انجام می‌دهد و اصلا بعید نیست که در آینده نزدیک به صورت کامل جایگزین آن‌ها شود. هم اکنون، دوربین های تشخیص چهره در چین پیشرفت‌های بسیار زیادی کرده‌اند و می‌توانند به راحتی با ثبت چهره افراد، به تمام اطلاعات او دسترسی پیدا کنند.

بنابراین ترکیب این دوربین‌ها با الگوریتم های سابق هوش مصنوعی مهاجرتی، می‌تواند منجر به ایجاد یک هوش مصنوعی پیشرفته شود که به طور کامل پتانسیل این را دارد که جایگزین افسر سفارت شود و  همه وظایف او را با دقت و سرعت بیشتری انجام دهد.

مسلما این ربات ها نیاز به استراحت و تعطیلات نیز ندارند، بنابراین می‌توانند پرونده متقاضیان ویزا را در تمام ساعات بررسی کنند. چنین اقدامی تحول بسیار بزرگی در فرآیند صدور ویزا و مهاجرت است و می‌تواند صف‌های طولانی بررسی پرونده و گرفتن وقت سفارت آمریکا را از بین ببرد.

 این ربات‌ها نه تنها کار را برای متقاضیان ویزا راحت‌تر می‌کنند، بلکه برای وزارت خارجه نیز کاربردی‌تر هستند. چرا که این ربات‌ها اشتباهات انسانی را کمتر می‌کنند و هزینه بررسی پرونده را کاهش می‌دهند. بنابراین اصلا بعید نیست که به زودی شاهد ظهور چنین ربات‌هایی باشیم که کار را برای همه ساده‌‌تر می‌کنند. نظر شما چیست؟

ارسال نظر

پربازدیدترین