|
| کد مطلب: ۱۰۶۲۱۶
لینک کوتاه کپی شد

هکرها بدافزارهای خود را چگونه وارد گوگل پلی می کنند؟

محققان امنیتی دریافته اند که هکرها ۲۰ هزار دلار پرداخت می کنند تا بتوانند بدافزارهای خود را به فروشگاه گوگل پلی وارد کنند.

هکرها بدافزارهای خود را چگونه وارد گوگل پلی می کنند؟
منبع: جهان صنعت نیوز |

 

وارد کردن بدافزار به فروشگاه گوگل پلی، موفقیت مهمی برای خلافکاران سایبری به حساب می آید. این فروشگاه از سطح بالای اعتماد و اطمینان در میان کاربران اندرویدی برخوردار است و اکثر مواقع، کاربران از این که بدون هیچ نگرانی، اپلیکیشنها را از این فروشگاه دانلود می کنند، راضی هستند.

گوگل برای حفظ این سطح بالای اعتماد، تدابیری را بکار گرفته که شامل بررسی اپلیکیشنها به منظور اطمینان از معتبر بودن آنها و حذف اپلیکیشنهای آلوده به ویروس به محض شناسایی، است.

بنا بر اظهارات محققان امنیتی شرکت کسپرسکی، به همین دلیل، هکرهایی که راهی برای راه یافتن اپلیکیشنهای مخرب به فروشگاه گوگل پلی پیدا کرده اند، آن را به عنوان یک در پشتی به قیمت حداکثر ۲۰ هزار دلار می فروشند.

این شرکت امنیت سایبری ۹ بازار دارک وب را در فاصله سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳ بررسی کرده و دریافته است که شیوه گران اما موثری برای وارد کردن اپلیکیشنهای مخرب به فروشگاه گوگل پلی وجود دارد. این متود، “لودر” (Loader) نام دارد که یک اپلیکیشن موبایل به ظاهر معتبر به نظر می رسد اما در مقطعی، تلاش می کند یک به روزرسانی نصب کند که بدافزار است. این اپلیکیشن حتی ممکن است همان طور که تبلیغ شده است، عمل کند اما در مقطعی، دیگر کار نخواهد کرد تا به روزرسانی شود یا به نحو دیگری، قربانی را وادار می کند به روزرسانی را انجام دهد.

بر اساس گزارش وب سایت تِک رادار، این لودرها می توانند در دارک وب از قیمت ۲۰۰۰ تا ۲۰ هزار دلار خریداری شوند. قیمت به ویژگیهای لودر بستگی دارد. طبق گزارش کسپرسکی، طراحی رابط کاربری کاربرپسند، پنل کنترل راحت، فیلتر کشور قربانی، حمایت از نسخه های جدیدتر اندروید و موارد دیگر، همگی در قیمت این لودرها تعیین کننده هستند.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین