|
| کد مطلب: ۱۰۵۶۵۱
لینک کوتاه کپی شد

راز واقعی مثلث برمودا چیست؟

گاهی اوقات، زمانی که توضیح دادن یک رویداد دشوار است، وسوسه‌انگیز است که بگوییم ناشی از موارد فراطبیعی است. اما شاید اصلا رازی در کار نباشد.

راز واقعی مثلث برمودا چیست؟

برای نمونه اگر ۱۰۰۰ هواپیما از مثلث برمودا عبور کنند و بتوانیم توضیح دهیم که چه اتفاقی برای ۹۹۰ فروند از آن‌ها افتاده است، آیا باید بگوییم که ۱۰ فروند دیگر موارد فوق طبیعی بوده‌اند؟ خیر.

تنها چیزی که می‌توانیم بگوییم این است که به‌طور قطع نمی‌دانیم چه اتفاقی افتاده است و باید سعی کنیم اطلاعات بیشتری کسب کنیم زیرا معمولا وقتی بیشتر می‌آموزیم، رازها از بین می‌روند.

در مورد مثلث برمودا به احتمال زیاد هیچ نظریه‌ی واحدی وجود ندارد که معما را حل کند و در هر رویداد، مجموعه‌ای از عوامل طبیعی و انسانی دخالت داشته‌اند.

به گفته‌ی یکی از بررسی کنندگان این موضوع، تلاش برای یافتن یک دلیل مشترک برای هر ناپدید شدن در مثلث برمودا، منطقی‌تر از تلاش برای یافتن یک علت مشترک برای هر تصادف اتومبیل نیست.

آنچه درباره‌ی مثلث برمودا نمی‌دانیم، تعداد دقیق هواپیماها و کشتی‌های غرق شده در آن است. رایج‌ترین تخمین حدود ۵۰ کشتی و ۲۰ هواپیماست. هنوز بقایای بسیاری از وسایلی که در این منطقه غرق شده‌اند پیدا نشده است و هنوز مشخص نیست که آیا علت غرق شدن‌ها خطای انسانی بوده است و یا پدیده‌های آب‌وهوایی.

ترکیب نیروهای طبیعت و خطاپذیری انسان حتی از غیرقابل باورترین داستان های علمی تخیلی پیشی می گیرد.

در مجموع باید گفت که دریا و اقیانوس، همیشه برای انسان‌ها مکانی رازآلود بوده است و زمانی که برای سفر در آن آب‌وهوای نامناسب یا ناوبری ضعیف هم در میان باشد، می‌تواند مکانی بسیار کشنده باشد و از نگاه منطقی و علمی، مثلث برمودا هم از این موضوع مستثنی نیست.

این موضوع در تمام دنیا صادق است و هیچ مدرکی مبنی بر اینکه ناپدید شدن‌های اسرارآمیز با درصد بیشتری در مثلث برمودا نسبت دیگر مناطق بزرگ و پر تردد اقیانوس روی می‌دهد، وجود ندارد. بنابراین برمودا هم یکی از نقاط عادی و البته جالب توجه به لحاظ برخی پدیده‌های طبیعی متداول است که غیرقابل شناخت نیست.

ارسال نظر

پربازدیدترین