|
| کد مطلب: ۱۰۴۵۵۷
لینک کوتاه کپی شد

آلمان از گسترش ChatGPT نگران شد

آلمان ممکن است به علت نگرانی‌های امنیتی در مورد ChatGPT این نرم افزار هوش مصنوعی را مسدود کند.

آلمان از گسترش ChatGPT نگران شد
منبع: تسنیم |

 «اولریش کلبر» کمیسر حفاظت از اطلاعات آلمان به روزنامه هاندلزبلات گفت که برلین ممکن است به علت نگرانی‌های امنیتی در مسدود کردن ChatGPT از ایتالیا پیروی کند.

ایتالیا روز جمعه این نرم افزار متعلق به شرکت مایکروسافت را در این کشور از دسترس خارج کرد پس از آنکه آژانس اطلاعات ملی به صورت موقت ChatGPT را ممنوع و تحقیقات را در مورد نقض قوانین حریم خصوصی توسط این نرم افزار هوش مصنوعی آغاز کرد.

کلبر با اشاره به اینکه چنین اقدامی از سوی آلمان نیز ممکن است، افزود که  این مساله در حوزه اختیارات دستگاه قضا است. 

کمیسر حفاظت اطلاعات آلمان ابراز داشت که برلین درخواست اطلاعات بیشتر از ایتالیا در مورد ممنوعیت این نرم افزار کرده است. 

نهادهای خصوصی در فرانسه و ایرلند گفتند که آنها نیز با نهاد نظارتی ایتالیا برای گفتگو درباره یافته‌هایش تماس برقرار کرده‌اند.

 ChatGPT پلتفرم پیام‌رسانی که محصول استارت آپ «OpenAI» است و با حمایت مالی شرکت مایکروسافت در ماه نوامبر به بازار عرضه شد، به سرعت میلیون‌ها کاربر را به خود جذب کرده، ولی در عین حال به دلیل استفاده از فناوری‌های پیشرفته هوش مصنوعی، بحث برانگیز شده است.

این پیام رسان در ماه ژانویه و به فاصله دو ماه از راه‌اندازی، بیش از 100 میلیون مشترک را به خود جلب کرد که به گفته کارشناسان، سریع‌ترین ضریب رشد کاربران رسانه‌های دیجیتال در تاریخ است.

یوروپل، نهاد انتظامی اتحادیه اروپا نیز چند روز پیش در مورد ظرفیت‌های بالقوه ChatGPT برای کلاهبرداری، انتشار اطلاعات غلط و گمراه کننده و جرایم سایبری هشدار داد و گسترش استفاده از این ابزار پیام‌رسانی را یک معضل حقوقی، انتظامی و اخلاقی توصیف کرد.

 

ارسال نظر

پربازدیدترین