|
| کد مطلب: ۱۰۱۰۲۱
لینک کوتاه کپی شد

قدرت ایلان ماسک برای حذف وفاداری کاربران اپل و اندروید، نگرانی غول های فناوری

بیش از 80 درصد کاربران اندروید و اپل گفته‌اند که گوشی‌های خود را به‌خاطر دستگاهی که توسط ماسک ساخته شده باشد، کنار خواهند گذاشت.

قدرت ایلان ماسک برای حذف وفاداری کاربران اپل و اندروید، نگرانی غول های فناوری
منبع: دیجیاتو |

اندروید و iOS طرفداران سرسخت زیادی دارند که البته دوقطبی بودن سیستم‌عامل‌های موبایل تأثیر زیادی در این زمینه داشته است. در نظرسنجی جدیدی که توسط وب‌سایت AddictiveTips انجام شده،  میزان وفاداری  کاربران  اپل  و  اندروید  و همچنین تأثیر سیستم‌عامل انتخابی آن‌ها بر پویایی محل کارشان مشخص شده است. بررسی جالب دیگر نظرسنجی این است که آیا « ایلان ماسک » می‌تواند وفاداری این کاربران را در معرض آزمایش قرار دهد یا خیر.

گوشی‌های اندرویدی سهم بازار جهانی 72‌ درصدی را در اختیار دارند، اما در ایالات متحده iOS بیش از 50 درصد بازار را به خود اختصاص داده است. در این نظرسنجی که بین 1003 آمریکایی شاغل انجام شده، 50 درصد کاربران اندروید و 50 درصد کاربران iOS بوده‌اند و وفاداری آن‌ها و تأثیر برند گوشی‌شان بر زندگی روزمره آن‌ها مورد بررسی قرار گرفته است.

طبق نتایج آن، 94 درصد از کاربران آیفون خود را به اپل وفادار می‌دانند و 80 درصد کاربران اندروید این عقیده را نسبت به برند گوشی خود دارند.

72 درصد از کاربران آیفون رضایت خود از اپل را اعلام کرده‌اند، درحالی‌که این میزان برای اندروید 66 درصد بوده است. نکته جالب اینکه هرچند اخیراً در نظرسنجی دیگری گفته شده بود که آیفون بین کاربران نسل Z محبوبیت بیشتری دارد، نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که نسل قرن بیست‌ویکم (افرادی که متولد اواسط دهه 1980 تا 1990 میلادی هستند) راضی‌ترین کاربران آیفون هستند و اندروید بیشترین رضایت را از کاربران نسل Z دریافت کرده است.

iPhone-Android-910x600

ایلان ماسک می‌تواند محبوبیت اپل را از بین ببرد

بااین‌حال، وفاداری واقعی کاربران زمانی آزمایش می‌شود که گزینه دیگری وجود داشته باشد و به‌نظر می‌رسد که «ایلان ماسک»، مالک تسلا و مدیرعامل توییتر می‌تواند این طلسم را بشکند. اواخر سال گذشته، ماسک اعلام کرده بود که غول کوپرتینویی قصد دارد به‌دنبال مشکلاتی، توییتر را از اپ استور خارج کند. او همچنین ایده ساخت یک گوشی را مطرح کرده بود.

هنگامی که در این نظرسنجی از کاربران آیفون سؤال شد که اگر اپ استور توییتر را حذف کند، به اندروید مهاجرت خواهند کرد یا خیر، 60 درصد از آن‌ها پاسخ مثبت دادند. علاوه‌بر‌این، بیش از 80 درصد کاربران اندروید و اپل گفته‌اند که گوشی‌های خود را به‌خاطر دستگاهی که توسط ماسک ساخته شده باشد، کنار خواهند گذاشت.

در ادامه این نظرسنجی همچنین ادعا شده است که مدیران 33 درصد بیشتر ترجیح می‌دهند کاربران آیفون باشند. درآمد کاربران آیفون نیز بیشتر از کاربران اندروید است، اما فاصله زیادی بین آن‌ها وجود ندارد (53 هزار دلار در سال در مقابل 48 هزار دلار).

درنهایت تقریباً 60 درصد از مدیران هر دو گروه گفته‌اند با کارمندانی که از سیستم‌عامل مشابه آن‌ها استفاده می‌کنند، بهتر کنار می‌آیند. هر دو کاربران اندروید و آیفون 38 درصد از روزهای کاری خود را صرف گوشی می‌کنند و به‌طور متوسط کاربران آیفون هر سال 15 روز بیشتر از کاربران اندرویدی وقت خود را با گوشی می‌گذرانند.

ارسال نظر

پربازدیدترین