|
| کد مطلب: ۹۳۰۹۵
لینک کوتاه کپی شد

وحشت رئیس هولدینگ پژو سیتروئن، فیات کرایسلر از پیشرفت عجیب خودروسازان چینی

رقابت در اکثر مواقع تولیدکنندگان را به توسعه محصولات بهتر و کنترل قیمت‌ها برای جذب مشتریان بیشتر وادار می‌کند. بااین‌حال «کارلوس تاوارس»، مدیرعامل استلانتیس (هولدینگ پژو سیتروئن، فیات کرایسلر) از افزایش عرضه خودروهای چینی در اروپا ابراز نگرانی کرده است. خودروسازان چینی به‌خصوص در حوزه ساخت و عرضه خودروهای الکتریکی، تاکنون بسیار موفق بوده‌اند.

وحشت رئیس هولدینگ پژو سیتروئن، فیات کرایسلر از پیشرفت عجیب خودروسازان چینی
منبع: دیجیاتو |
او نگران است که صنعت خودروی خود در قاره کهن را برای یک جنگ تمام‌عیار با برندهای چینی آماده کند؛ چون هزینه‌های تولید در چین بسیار کمتر است. خودروهای چینی صادرشده از پرجمعیت‌ترین کشور جهان به‌طور قابل‌توجهی از خودروهای مونتاژشده در کارخانه‌های اروپایی ارزان‌تر هستند.

رئیس شرکت تأمین‌کننده قطعات فورویا به‌تازگی شرکت هلا را تصاحب کرده است. او می‌گوید خودروسازان چینی به‌طور معمول می‌توانند یک مدل برقی را با ۱۰,۵۰۰ دلار هزینه کمتر نسبت به یک برند اروپایی بسازند. «پاتریک کولر»، مدیر اجرایی فورویا در CES 2023 در لاس‌وگاس گفت این اختلاف هزینه برای اروپا بدتر از ایالات متحده است، چون خودروهای چینی در آنجا باید عوارض واردات بالایی را بپردازند.

خودروهای چینی در برابر خودروهای اروپایی

تاوارس راه‌حلی برای مبارزه با امثال سایک، بی‌وای‌دی و جیلی دارد. به گفته او، صنعتی‌سازی مجدد اروپا با بازگرداندن ظرفیت تولید ازدست‌رفته، هزینه‌ها را کاهش داده و باعث می‌شود خودروهای اروپایی قیمت رقابتی‌تری در برابر خودروهای چینی داشته باشند. او همچنین معتقد است که سیاست تجاری متفاوت برای حمایت از تولید خودروهای اروپایی راه‌حل مناسبی خواهد بود.

اگر تصمیمات درستی در این زمینه گرفته نشود، تاوارس پیش‌بینی می‌کند که کاهش تولید خودرو و انتقال تولید به مناطقی که هزینه‌ها در آنجا کم‌تر است، به‌طور اجتناب‌ناپذیری منجر به اتخاذ تصمیمات ناخوشایند در اروپا خواهد شد.

ارسال نظر

پربازدیدترین