|
| کد مطلب: ۹۱۷۸۳
لینک کوتاه کپی شد

حراج خاص‌ترین بوگاتی جهان که همتا ندارد

موسسه حراج سادوبیز که قرار است ماشین را بفروشد تخمینی از قیمت نداده، اما با توجه به تک بودن پروفیله، رسانه‌ها قیمتش را بین شش تا هشت میلیون دلار تخمین زده‌اند و برخی حتی پیش‌بینی کرده‌اند که بیش از ده میلیون دلار فروخته شود.

حراج خاص‌ترین بوگاتی جهان که همتا ندارد
به گزارش bbc طراحی و ساخت پروفیله در سال ۲۰۲۰ آغاز شد. پس از معرفی مدل اسپرت‌تر شیرون به نام "پور اسپورت"، یکی از مشتریان بوگاتی ایده ساخت مدلی را مطرح کرد که علاوه بر چابکی پور اسپرت، برای مسیرهای طولانی سواری‌اش راحت باشد.

تا طراحی پروفیله به مراحل نهایی برسد، بوگاتی همه ۵۰۰ دستگاه شیرونی را که قرار بود بسازد پیش‌فروش کرده بود و دیگر جایی برای یک محصول جدید نبود. به همین دلیل کارخانه پروژه را متوقف کرد، اما مدیر بوگاتی می‌گوید ماشین آنقدر خوب از آب درآمده بود که شرکت تصمیم گرفت ساخت تنها دستگاه پروفیله را تمام کند. 

ظاهر ماشین نسبت به مدل‌های شیرون کمی تغییر کرده است. پشت ماشین یک بال ثابت قرار دارد که به بزرگی بال عقب پور اسپرت نیست، اما همان کارایی را دارد. سپر جلوی ماشین هم کمی تغییر کرده است. برای ماشین رنگی ویژه ساخته شده و چرخ‌هایی اختصاصی برایش طراحی شده است.

پروفیله موتور شانزده سیلندر بنزینی دارد که ۱۵۰۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. حداکثر سرعتش ۳۸۰ کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعتش ۲/۳ ثانیه است. سرعت پروفیله در ۵/۵ ثانیه از صفر به ۲۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. 

1503738_386

 

موسسه حراج سادوبیز که قرار است ماشین را بفروشد تخمینی از قیمت نداده، اما با توجه به تک بودن پروفیله، رسانه‌ها قیمتش را بین شش تا هشت میلیون دلار تخمین زده‌اند و برخی حتی پیش‌بینی کرده‌اند که بیش از ده میلیون دلار فروخته شود. بوگاتی گفته بخشی از درآمد فروش را صرف امور خیریه خواهد کرد. 

 

ارسال نظر

پربازدیدترین